• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

بهترین مدل‌های میخ کوب و منگنه کوب رونیکس

  • 19 اسفند, 1400 ساعت 19:07
  • 1038 بازدید

میخ کوب و منگنه کوب رونیکس یکی از پر کاربردترین ابزارآلات برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر است. با این دستگاه می‌توانید بیشتر از صدها میخ را در هر مدل چوبی بکوبید. تنها باید به کیفیت و نوع دستگاهی که می‌خرید توجه داشته باشید تا با سرعت کار‌های خود را انجام دهید.

امروزه اغلب شرکت‌های تولید کننده ابزارآلات صنعتی و نیمه صنعتی این دستگاه را تولید می‌کنند. تنوع زیاد این دستگاه باعث می‌شود در زمان خرید ندانیم که کدام نوع کاربردی‌تر و بادوام‌تر بوده و گیج می‌شویم. در این مقاله از سایت تخصصی ابزارآلات ایران کالا تولز با انواع مختلف میخ کوب و منگنه کوب رونیکس و ویژگی‌های یک دستگاه خوب آشنا می‌شویم. تا انتها همراه ما باشید.

برای آشنایی با بهترین دریل های رونیکس کلیک کنید.

انواع مختلف میخ کوب و منگنه کوب

انواع مختلف میخ کوب و منگنه کوب رونیکس

میخکوب‌ها دارای سه مدل هستند. هر کدام منبع تغذیه متفاوتی داشته که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

مدل بادی

این مدل از میخ کوب و منگنه کوب رونیکس با فشار هوا کار می‌کند. به همین دلیل باید برای این دستگاه کمپرسور باد تهیه نماییم. برای روشن کردن این دستگاه دیگر نیاز به انرژی برق نبوده و برای مکان‌هایی که برق کشی نشده اند ایده آل است. از ویژگی‌های مهم این دستگاه قدرت بالای آن است. میخ‌کوب و منگنه‌کوب رونیکس مدل بادی از دو نوع دیگر خود که برقی و گازی هستند بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند.

تنها نکته‌ای که در این مدل باید به آن توجه کنید دقت در نگهداری اصولی از دستگاه است. زیرا مسیر ورودی و خروجی هوا از داخل سیلندرهای آن می‌گذرند. به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری از دو نوع دیگر دارد.

برای آشنایی با دستگاه پخ، مقاله پخ چیست را بخوانید.

مدل گازی دستگاه میخ کوب و منگنه کوب رونیکس

مدل گازی دستگاه میخ کوب بدون انرژی برق و با گاز کار می‌کند. این مدل از دستگاه دارای منبع گاز بوده و در مکان‌های سر بسته و جاهایی که احتمال آتش سوزی دارد نباید از آن استفاده کرد.

مدل گازی دستگاه میخ کوب بدون شلنگ و سیم برق تمام میخ‌های مورد نیاز شما را در زمان کم می‌کوبد. اما تنها نکته‌ای که باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید کار کردن با این دستگاه کمی‌دشوار‌تر از دو نوع بادی و برقی است.

میخ کوب برقی رونیکس

مدل برقی

میخ‌کوب و منگنه‌کوب رونیکس مدل برقی با کمک کابل به پریز برق شهری متصل شده و به آسانی می‌توانید از آن استفاده کنید. اما قدرت این مدل از دستگاه‌های میخ کوب نسبت به دو مدل گازی و بادی کمتر است. به همین دلیل قیمت آن نیز کمی‌ پایین‌تر از دو مدل دیگر است.

اما اگر می‌خواهید در زمان کار سر و صدای کمتری تولید کند حتما باید از نوع برقی استفاده کنید. این مدل از میخ‌کوب و منگنه‌کوب رونیکس برای فضاهای سر بسته و کارگاه‌ها بسیار مناسب است. مدل برقی دیگر پمپ باد و گاز به همراه ندارد و جا به جا کردن آن آسان است.

جهت آشنایی با انواع مته گردبر، مقاله مته گردبر چیست را بخوانید.

نکات مهم در هنگام میخ کوب و منگنه کوب

در زمان خرید میخ کوب و منگنه کوب رونیکس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب مدل دستگاه

در ابتدا با توجه به انواع مختلف دستگاه میخ کوب که در بالا با آن آشنا شدیم تصمیم بگیرید که به کدام مدل نیاز دارید. با این کار به آسانی می‌توانید دستگاهی که متناسب با نوع کار شما است را انتخاب نمایید.

حجم و وزن دستگاه میخ کوب

مورد بعدی که در زمان خرید باید به آن دقت نمایید بزرگی و وزن دستگاه است. به دلیل آنکه از این دستگاه‌ها به صورت دستی استفاده می‌شود باید بتوانید آن را جا به جا کنید و در زمان کار دست شما احساس راحتی داشته باشد. با این کار میخ‌های زیادی را روی سطوح مختلف می‌توانید بکوبید.

سرعت شلیک میخ کوب

میخ‌کوب و منگنه‌کوب رونیکس از سرعت و عملکرد بالایی برخوردار هستند. باید دستگاهی را انتخاب نمایید تا سرعت شلیک کردن میخ‌ها در آن بالا باشد تا در زمان کم تعداد میخ بیشتری زده شود. سرعت شلیک برابر با قدرت دستگاه است. پس دستگاه با قدرت مناسب خریداری نمایید. در زمان خرید باید بدانید که هر دستگاه در دقیقه چند میخ را شلیک می‌کند.

قدرت دستگاه میخ کوب

قدرت دستگاه میخ کوب

یکی از مهترین نکات در زمان خرید میخ کوب و منگنه کوب رونیکس، قدرت موتور آن است. با توجه به نیازتان و حجم کاری که دارید باید تصمیم بگیرید که به دستگاه قوی، متوسط و یا کم قدرت نیاز دارید. سپس اقدام به خرید نمایید.

نوع خشاب

مخزن در میخ‌کوب و منگنه‌کوب رونیکس به دو شکل ردیفی و حلقه‌ای وجود دارند. این مخزن‌ها هر کدام گنجایش تعداد مشخصی میخ و منگنه را دارند. اگر بدانید به چه میزان میخ و منگنه در روز احتیاج دارید به آسانی می‌توانید نوع و گنجایش خشاب‌ها را مشخص و سپس اقدام به خرید نمایید.

جهت آشنایی با انواع دستگاه جوشکاری کلیک کنید.

نحوه کوبیدن میخ توسط دستگاه

اگر هدف شما از خرید دستگاه صرفا گرفتن دسته دستگاه و خارج شدن میخ و بر خورد آن به سطح کار است این نکته برای شما کارایی ندارد. اما اگر نوع زدن میخ و کیفیت کار برایتان مهم است باید قبل از خرید، دستگاه را امتحان نمایید تا از چگونگی برخورد میخ با دستگاه مطلع شوید.

نحوه کوبیدن میخ با میخ کوب

ضامن ایمنی دستگاه میخ کوب و منگنه کوب رونیکس

اگر قصد خرید هر ابزارآلات برقی و غیربرقی را دارید باید از انواع استاندارد و ایمن استفاده نمایید. اگر دستگاه ایمنی لازم را داشته باشد با خیال راحت‌تری می‌توانید از آن استفاده نمایید. به همین دلیل بهتر است از میخ کوب‌هایی استفاده نمایید که دارای دکمه ضامن ایمنی باشند. در این صورت در زمان خاموشی دستگاه دیگر در اثر ضربه خوردن و یا افتادن آن، میخ از آن به بیرون پرتاب نشده و برای سایر افراد و اپراتور دستگاه حادثه ایجاد نمی‌شود.

سایز ماشه

تمام میخ کوب‌ها دارای سری تفنگ مانند هستند. برای کار با این دستگاه فقط لازم است دست خود را روی ماشه و یا دکمه شلیگ میخ قرار دهید. میخ و منگنه از قسمت تفنگی شکل دستگاه خارج می‌شود. اگر سایز بزرگ ماشه را انتخاب نمایید راحت‌تر می‌توانید با آن کار کنید. حتی اگر دستکش مخصوص هم دست کنید باز هم کارکردن با ماشه بزرگ آسان‌تر می‌شود.

جهت آشنایی با دریل مگنت، مقاله دریل مگنت چیست را بخوانید.

برای افزایش طول عمر دستگاه چه کار‌هایی را انجام دهیم؟

برای آنکه بتوانید از دستگاه بهتر نگهداری کنید باید همیشه آن را تمیز نگه دارید. همچنین هرگز بیشتر از توان دستگاه از آن کار نکشید.

اگر از میخ کوب و منگنه کوب رونیکس مدل بادی استفاده می‌کنید باید لوله‌های خروجی و سیلندر‌های دستگاه را به طور منظم روغن کاری کنید.

هر کدام از انواع میخ کوب و منگنه کوب را که تهیه نمایید به همراه آن کیف حمل وجود دارد. این کیف از وارد آمدن ضربه و فشار به دستگاه جلوگیری می‌کند. اگر به همراه دستگاه خریداری شده کیف وجود نداشت حتما کیفی برای حفاظت بیشتر دستگاه تهیه نمایید.

بهتر است دستگاه شما گارانتی داشته باشد. در صورت خرابی با خیال راحت آن را به نمایندگی برده و تعمیر می‌کنید.

نحوه مراقبت از میخ کوب و منگنه کوب

نمونه‌های میخ کوب و منگنه کوب رونیکس

در ادامه برخی از نمونه‌های میخ کوب و منگنه کوب برقی و بادی برند رونیکس را بررسی می‌کنیم.

میخ کوب بادی رونیکس مدل RA-T50

یکی از بهترین نمونه‌های میخ کوب رونیکس مدل RA-T50 است. این دستگاه دارای اگزوز کشویی از جنس آلومینیوم بوده که باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه و استحکام بیشتر آن می‌شود. دسته تفنگی دستگاه دارای کمک فنر و پلاستیک بوده که کار با دستگاه را راحت‌تر می‌کند. این مدل میخ کوب بادی وزن و صدای کمی ‌دارد. شلنگ فنری به کار رفته در دستگاه ساخت کشور کره است.

میخ کوب بادی رونیکس مدل  RA-1850

از این مدل میخ کوب برای صنایعی که با چوب سر و کار دارند استفاده می‌شود. در صنعت کابینت‌سازی، مبلمان‌سازی و کمدسازی میخ کوب مدل RA-1850 با میخ‌های 55 میلیمتری کاربرد دارد.

میخ‌‌کوب و منگنه‌کوب رونیکس مدل  RA-CT64

کیفیت میخ کوب و منگنه کوب رونیکس باعث افزایش سرعت در کار می‌شود. مدل RA-CT64 دارای ارگونومی ‌سبک بوده و قدرت بالایی دارد. کار با این دستگاه بسیار راحت بوده و به دست هیچ فشاری وارد نمی‌کند.

میخ کوب و منگنه کوب رونیکس مدل  RA-F30

در این مدل از میخ کوب‌های رونیکس بر روی دسته دستگاه پوشش پلاستیکی قرار گرفته است. با این کار دسته بهتر در دست جای گرفته و لغزش نخواهد داشت.

ظرفیت خشاب دستگاه 100 سوزن 3 سانتی‌متری است. فشار کمپرسور دستگاه بین 60 تا 100 قابل تنظیم است.

میخ کوب برقی مدل 7530

یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های میخ کوب بادی مدل 7830 رونیکس است. توان دستگاه 50 وات و ظرفیت خشاب 100 میخ است.

میخ کوب و منگنه کوب رونیکس برقی مدل 7514

این میخ کوب با دوام رونیکس دارای ظرفیت خشاب 100 و 400 عدد منگنه و 100 عدد میخ است. دسته این دستگاه دارای پوشش پلاستیکی بوده که از سر خوردن آن در دست جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

انواع میخ کوب و منگنه کوب رونیکس را در این مقاله با هم بررسی کردیم. همچنین با روش‌های نگهداری بهتر از این دستگاه آشنا شدیم. اگر قصد خرید میخ کوب و منگنه کوب بادی را دارید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا مشاوران حرفه‌ای ما شما را رایگان راهنمایی کنند. تمام ابزار آلات مورد نیاز شما مانند دریل، دستگاه پخ، مته، کارواش خانگی و سایر ابزارآلات در سایت تخصصی ابزارآلات ایران کالا تولز با بالاترین کیفیت موجود است. منتظر شما در ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه