• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

دریل مگنت چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

  • 01 تیر, 1399 ساعت 12:10
  • 949 بازدید

برای افرادی که به تازگی با ابزارهای صنعتی مشغول به کار شده‌اند، ممکن است این سؤال پیش آید که دریل مگنت چیست؟ دریل مگنت یک ابزاری صنعتی اقتصادی و مقرون به صرفه جهت سوراخکاری مصالح فلزی است. با توجه به حجیم و سنگین بودن قطعات برای انجام سوراخکاری و عدم امکان جابه جایی آنها، استفاده از این ابزار می‌تواند باعث تسریع و تسهیل روند انجام کارها ‌شود.

دریل مگنت که به اختصار ماگ دریل یا دریل مغناطیسی گفته می‌شود دریلی است که برای برش فلز استفاده از آن استفاده می‌شود. دریل‌های مغناطیسی از 4 جزء کلیدی تشکیل شده اند: پایه مغناطیسی، پایه دریل، موتور، و یک آربور یا چاک. می‌توانید از ابزارهای متنوعی در دریل‌های مغناطیسی استفاده کنید. از جمله مته‌های حلقوی یا گرد، مته‌های چرخشی و ریمرها.

راحتی کار با یک دریل مغناطیسی را نمی‌توان نادیده گرفت. همانند دریل پرس رومیزی یا دریل پرس ایستاده، به یک دریل مگنت در مکان‌هایی با دسترسی سخت، مانند تیرهای I، تخت‌های کامیون و قطعات فلزی عمودی که ثابت هستند نیاز دارید. پایه مغناطیسی به سطح فلز می‌چسبد و دریل را به منظور برش مواد ثابت نگه می‌دارد. با دریل غیر مغناطیسی هرگز نمی‌توانید نتایج مشابهی به دست بیاورید.

برای آشنایی با برترین پایه دریل مگنت این مقاله را بخوانید.

مکان های استفاده از دریل مگنت

در کجا از دریل مگنت استفاده می شود؟

با استفاده از دریل مگنت، دقت و سرعت حفاری در مواد سخت را افزایش می‌دهید. انواع دریل مگنت دارای پایه الکترومغناطیسی قوی هستند که آن را قادر می‌سازد در هنگام روشن بودن به سطح فولاد کربنی (فلز آهنی) بچسبد. دریل مغناطیسی را می‌توان برای حفاری افقی، عمودی یا بالای سر استفاده کرد. انواع دریل مگنت در ساخت و ساز مفید هستند. مطمئن شوید که دریل ماگ خود را روی سطحی که در آن سوراخ ایجاد می‌کنید محکم کرده‌اید، مخصوصاً زمانی که بالای سرتان باشد، تا از سقف یا ارتفاع روی سرتان سقوط نکند.

برای آشنایی بیشتر با پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت کلیک کنید.

کاربردهای دریل مگنت در صنعت

از این دریل در صنایع زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ریل سازی

کارخانجات تولیدی بزرگ

سوله سازی

تعمیرات سیار

صنعت نفت، گاز، پتروشیمی

در کارخانجات خودروسازی

کشتی سازی

سازه‌های فولادی

ساختمان سازی

پل سازی

در صنعت جوشکاری

کارگاه‌های تولید

مزیت استفاده و خرید دریل مگنت

برای اهل فن و آشنا با ابزارهای صنعتی این موضوع که مزایای استفاده از دریل مگنت چیست، کاملاً روشن است. در این میان، برای افرادی که به تازگی با این ابزار آشنا شده‌اند، معرفی مزایای این دستگاه می‌تواند شناخت بهتری از آن را ارئه دهد.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از دریل مگنت‌ها مناسب و ایده‌آل بودن آنها برای استفاده در هر شرایط و محیطی است. از مزایای دیگر این ابزار، سرعت بالای سوراخکاری آن است. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما می‌شود. کوچک و قابل حمل بودن دستگاه دریل مگنت، ایمنی بالای کار با آن و اقتصادی بودن خرید این ابزار، از دیگر امتیازهای برجسته دیگری است که دریل مگنت برای شما فراهم می‌آورد.

دریل مغناطیسی در ابتدا برای شرکت‌های ساختمانی طراحی شدند تا تعداد زیادی از سوراخ‌ها را در سازه‌‌های فولادی که قبلاً در محل وجود داشت، حفر کنند. این دریل‌ها با ثبات بیشتری روی سطح قرار می‌گیرند و استفاده از آنها راحت از مته‌های دستی است. همچنین دقت بیشتری دارند و سوراخ‌هایی با قطر بزرگ را سریعتر برش می‌دهند. مزیت بعدی دریل مگنت این است که می‌توانند سوراخ‌هایی را تا 5/8 اینچ (40 میلی متر) ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک نمونه استفاده معمولی در این دریل این است که سوراخی به قطر 9/16 اینچ (14 میلی‌متر) را بدون حرکت دادن دستگاه ایجاد می‌کند.

در مقاله بهترین دریل مگنت های خارجی و ایرانی، با برترین این محصول آشنا شوید.

انواع دریل مگنت

انواع دریل مگنت

انواع دریل مگنت برقی. در کارگاه‌هایی که دسترسی به برق راحت بوده و محیط کار نسبتا خشک است، بهترین امتخاب به شمار می‌آید.

انواع دریل مگنت پنوماتیکی. در کارگاه‌هایی که در آن می‌توان به کمپرسور دسترسی داشت می تواند بهترین انتخاب باشند. این دریل‌ها برای استفاده در محل‌های مرطوب یا در محیط‌های خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید دریل مگنت هیدرولیک که عمدتاً برای کاربردهای صنعتی، ساختمانی و حفاری‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه استفاده از دریل مگنت

پایه مواد مورد استفاده در انواع دریل مگنت باید فلز و آهنی باشد تا آهنربای الکتریکی کار کند.

فولاد باید صاف و نسبتاً تمیز باشد در غیر این صورت آهنربا روی سطح نمی‌ماند.

مطمئن شوید که کف دریل مغناطیسی نیز عاری از زباله باشد.

از یک زنجیر محکم برای بستن انواع دریل مگنت استفاده کنید. هنگامی که برق قطع شود، دریل، فولاد را رها می‌کند و اگر بالای سرتان باشد سقوط خواهد کرد.

مته مناسب برای انواع دریل مگنت

معمولا هنگام سوراخ کردن فولاد از مته حلقوی یا گرد استفاده می‌شود. کاتر یا مته حلقوی یک استوانه با مرکز توخالی است که سوراخ‌هایی را در فلز ایجاد می‌کند. برای اینکه برش‌های حلقوی بهترین عملکرد را داشته باشند، معمولاً فولاد باید حداقل 1/4 اینچ ضخامت داشته باشد تا دریل مگنت به سطح بچسبد.

برش گرد با دریل مگنت

هنگام برش یا سوراخ کردن فولاد، مته مگنت غیر قابل تعویض است. می‌توانید دریل خود را انتخاب کنید و آن را در جای خود محکم قرار دهید تا در حین سوراخ کردن به شما آسیبی نرسد. اگر قیمت دریل مگنت برایتان مهم نیست می‌توانید از دریل با پایه چرخان استفاده کنید. این باعث می‌شود که دریل راحت‌تر روی سوراخ قرار بگیرد.

مته‌ گردبر از همه مته‌‌های بدون پوشش بهتر عمل می‌کنند. مته‌ گردبر از فولاد با سرعت بالا با فرمول ویژه و روکش پیشرفته ساخته شده‌ که موجب خنک‌تر نگه داشتن مته شده و طول عمر محصول را افزایش می‌دهد. طراحی منحصر به فرد دندانه های مته‌ در برابر شکستگی مقاومت می‌کنند و خط برش‌های گرد آنها به گونه‌ای طراحی شده که در جاهایی که روان کننده‌ها مجاز به استفاده  نیستند، عملکرد بهتری داشته باشند.

در مقاله مته گردبر چیست و انواع آن کدامند؟ درباره انواع این محصول و ویژگیها و کاربرد هر کدام به طور کامل توضیح دادیم.

مته‌های گرد با ساقه ولدون

مته‌های گرد با ساقه ولدون

مته‌ گردبرهایی که از جنس کروم و آلومینیوم ساخته شده اند برای استفاده در جاهایی که نمی‌توانید از روان کننده استفاده کنید مناسب هستند. این مته‌ها از برش‌های پوشش تیتانیوم و آلومینیوم بهتر عمل می‌کنند. مته‌های حلقوی با پوشش آلومینیوم و کروم ، می‌توانند حداقل 200 درجه سانتی‌گراد دمای بالاتر را تحمل کنند. این مته‌ها گرمای کمتری نسبت به برش‌های تیتانیوم معمولی تولید می‌کنند. پوشش کروم وآلومینیوم در مته‌ها در برابر فشار و ضربه‌های ناگهانی مقاوم تر هستند.

ویژگی‌های برش هسته حلقوی

فلوت‌های بسیار بزرگ و کاملاً تیز

طراحی مدرن دندانه‌ها و هندسه کاتر

پوشش جدید با تکنولوژی بالا

قابلیت برش آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد و فولاد ساختاری

حفاری سوراخ‌های 1/2 اینچ تا 23/8 اینچ با دریل مگنتی و ثابت

مته‌های با قطر بزرگ دارای سرعت کم و فید بالا

مته‌های با قطر کوچک دارای سرعت بالا، فید کم

مته‌های حلقوی کاربید با ساقه ولدون

برش‌های گرد با دقت سوراخ‌هایی با قطر بزرگ در انواع مواد سخت مانند فولاد ضد زنگ، چدن، آلیاژهای سخت یا مواد کامپوزیت ایجاد می‌کنند.

این مته‌ها عملکرد بهتری دارند و از برش‌های HSS معمولی بهتر عمل کرده و سرعت و نرخ تغذیه بالاتری دارند. در این حالت برای بریدن برخی از سخت‌ترین فلزات صنعتی به تلاش کمتری نیاز دارید. با ترکیب برش‌های حلقوی با مته مغناطیسی، یک دستگاه برش فلز قدرتمند خواهید داشت.

نحوه استفاده از دریل مگنت

نقش خنک کننده در دریل مگنت چیست؟

یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها در معرفی این ابزار این است که نقش خنک کننده در دریل مگنت چیست؟ در پاسخ باید بیان کرد که خنک کننده یکی از مهم‌ترین اجزای یک دستگاه صنعتی به شمار می‌آید. چرا که اغلب اوقات حین کار کردن با این ابزارها اصطکاک شدید و تحت فشار قرار گرفتن دو مقطع فلزی در مدت زمانی طولانی رخ می‌دهد. به همین دلیل، طراحی بخش خنک کننده در این دستگاه یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

مهم‌ترین مزیت خنک کننده در دریل مگنت چیست؟ استفاده از یک خنک کننده در دریل مگنت‌ها در جلوگیری از افزایش درجه حرارت قطعات و ابزارها، سوختن، تغییر شکل و کاهش استحکام آنها بسیار مؤثر است. علاوه بر این، یک خنک کننده باعث کاهش فشار و درگیری دو مقطع فلزی می‌شود. به عبارت دیگر، خنک کننده در ایجاد حالت روان کنندگی بین دو فلز و تسهیل عملیات براده‌برداری نقش مهمی دارد.  ضمن آنکه، این خنک کننده خطرات ناشی از تماس و فشار بین دو مقطع فلزی را از طریق حذف براده‌ها و ذرات سایشی کوچک یا خورده تراشه‌ها کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای استفاده از خنک کننده‌ها، کاهش اصطکاک بین قطعه فلز و براده‌ها از طریق روغن کاری قطعه است. این سیستم همچنین از تجهیزات دستگاه دریل مگنت در برابر خوردگی محافظت می‌کند.

معرفی انواع خنک کننده

انواع ترکیبات خنک کننده در دریل مگنت چیست؟ در ابتدایی‌ترین دستگاه‌های صنعتی از جمله دریل مگنت‌ها، استفاده از روغن‌کاری با برس جهت خنک کردن دستگاه معرفی شد. به همین دلیل برای این دستگاه‌ها استفاده از روغن حیوانات یا روغن نهنگ جهت بهبود کیفیت چربی روغن و خنک شدن ابزارآلات کاربرد فراوانی داشت. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، خنک کننده‌هایی با فرمولاسیون پیچیده‌تر مورد استفاده قرار گرفتند. در عصر حاضر، سیستم‌های خنک کننده دستگاه‌های صنعتی با فرمولاسیونی از افزودنی‌های شیمیایی، روان کننده‌ها و آب معرفی شده‌اند.

ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که رایج‌ترین سیستم خنک کننده در دریل مگنت چیست؟ به طور کلی، در اکثر ابزاهای صنعتی از جمله دریل مگنت، دو گروه خنک کننده روغنی و شیمیایی کاربرد دارند. در این بین، خنک کننده‌های روغنی با فرمولاسیون روغن‌های ساختگی و نیمه ساختگی محلول در آب، با درصد بالاتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مزایای استفاده از این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از تجمع باکتری‌ها و قارچ‌ها

حفاظت از تیغه دستگاه و قطعه در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی

کاهش گرمای حاصل از برش

پاک سازی و زدودن ایده آل و کارامد ذرات سایشی از محل برش

محصولات روغنی

محصولات روغنی مورد استفاده به عنوان خنک کننده در دریل مگنت و دیگر ابزارهای صنعتی، در دو گروه کلی روغن‌های مستقیم و روغن‌های محلول قرار می‌گیرند. روغن‌های مستقیم ازجمله مایعات خنک کننده‌ای هستند که از روغن‌های نفتی یا معدنی نامحلول در آب تشکیل شده‌اند. در این نوع خنک کننده‌ها، ویسکوزیته روغن نقش مهمی در خاصیت روان‌کنندگی آن دارد. ویسکوزیته بالای روغن باعث افزایش چسبندگی آن به قطعه و وسیله برش می‌شود. بنابراین، در این حالت تمیزکاری سطح پرهزینه‌تر و طولانی‌تر است.

روغن‌های محلول، با درصد بالای روغن نفت به همراه امولسیون کننده‌ها و دیگر افزودنی‌ها فرموله شده‌اند. این نوع خنک کننده‌ها در ترکیب با آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترکیب باعث پراکندگی روغن در آب و ایجاد یک امولسیون پایدار روغن در آب می‌شود. نقش امولسیون در روغن‌های محلول، چسبیدن روغن به سطح قطعه است. مهم‌ترین مزیت استفاده از آنها نیز ایجاد ظاهر مات و شیری امولسیون پس از شکست نور است.

محصولات شیمیایی

محصولات شیمیایی از دیگر خنک‌کننده‌های مورد استفاده در ابزارهای صنعتی و از جمله دریل مگنت‌ها هستند. این محصولات در دو گروه کلی مایعات ساختگی بدون روغن و مایعات نیمه ساختگی حاوی درصدی روغن نفت معرفی می‌شوند. اما، تفاوت این محصولات با محصولات روغنی خنک کننده دریل مگنت چیست؟ تنها تفاوت موجود به استفادهاز واحدهای شیمیایی در این نوع خنک کننده‌ها جهت روغن‌کاری و کاهش اصطکاک سطح برش مربوط می‌شود. ضمن آنکه، به دلیل عدم کارایی این واحدها در دمای بسیار بالا، از افزودنی‌هایی چون کلر، فسفات و ترکیبات سولفور نیز در این نوع خنک کننده‌ها استفاده می‌شود.

به طور معمول، مایعات ساختگی شیمیایی بدون روغن شامل روان کننده‌های شیمیایی و بازدارنده‌های زنگ‌زدگی محلول در آب می‌شوند. این خنک کننده‌ها در ترکیب با آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظرفیت بالای خنک کنندگی این ترکیبات، کنترل رشد میکروبی، تولید کمتر دود و افشانه روغن، غیر اشتعال بودن و حافظت از دستگاه در برابر خوردگی از ویژگی‌های استفاده از این گروه خنک کننده‌های شیمیایی است. مایعات نیمه ساختگی حاوی روغن نفت، ترکیبی از روغن‌های محلول و مواد ساختگی هستند. کیفیت خنک‌کنندگی بالاتر این ترکیبات، برش در سرعت‌های بالاتر و اجرای عملیات سنگین را برای کاربر فراهم می‌کنند. ویسکوزیته کمتر و تسهیل تمیزکاری سطح کار از دیگر ویژگی‌های استفاده از این نوع خنک کننده‌های ابزارهای صنعتی است.

جمع بندی

دریل مگنت یکی از بهترین ابزارها برای سوراخ کردن فلزات سنگین در پروژ‌های بزرگ و کوچک است. اگر قصد خرید انواع ابزارآلات از جمله دریل را دارید و می‌خواهید از قیمت دریل مگنت مطلع شوید حتما با مشاوران فنی ما تماس بگیرید. مشاوران ما شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند تا با توجه به نیازتان خرید انجام دهید. منتظر تماس شما با ایران کالا هستیم.

فروشگاه ابزار ایران کالا در تیرماه سال 1346 در مرکز ابزار یراق خیابان سپه توسط آقای فتح الع ممقانی راد تاسیس شد.

فروشگاه ابزار شاهین در آن وقت به فروش ابزارآلات دستی ، مصرفی ، جوشکاری و توزیع به فروشندگان شهرستان و حومه شهر تهران می­پرداخت.

به مرور و با رشد صنعتی هرروز ایران فروشگاه ابزار شاهین محدوده کار خودرا تخصصی تر کرد و اقدام به واردات مستقیم محصولات صنعتی با کیفیت بالا از آلمان ، ایتالیا ، انگلستان، آمریکا و فرانسه نمود .

از سال 1357 به بعد با توجه به وضعیت جدید این فروشگاه به پشتیبانی از تولیدکنندگان ایرانی از روی الگویی اروپایی اقدام نمود که موفق ترین آن ارایه ی پایه مگنت مهر از روی پایه هلندی Deep در کارگاه الکتریکی مهر می­باشد. از سال 1382 با ورود مهندس رضا ممقانی راد به مجموعه رویکرد مجموعه بار دیگر دچار تغییر شد و این مجموعه به نام رادایران با حضور دائمی در تمام نمایشگاه های اروپایی هلند ، آلمان ، فرانسه و ترکیه (هیچ گاه چین) اقدام به انتقال اجناس مورد نیاز صنعت کشور به صورت تخصصی به ایران نمود. انواع پایه مگنت ساخت ارجینال تمام قطعات در کشور آلمان ، لهستان و پخ زن های کشور چک نمونه ای از فعالیت های این مجموعه است.

مطالب مشابه