• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

راهنمای خرید دریل برقی

  • 28 آذر, 1400 ساعت 12:41
  • 447 بازدید

 

راهنمای خرید دریل برقی به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید این ابزارآلات، محصولی مطابق نیاز خود خریداری کنید. از دریل‌های مناسب می‌توان برای سوراخ کردن اجسام مختلف، باز کردن یا سفت کردن پیچ‌ها و سمباده زنی استفاده کرد. به همین دلیل وجود آنها در هر خانه‌ای لازم است.

برای آشنایی با طرز کار و کاربرد سنباده لرزان کلیک کنید.

طیف گسترده‌ای از دریل‌ها در بازار موجود هستند. مطالعه راهنمای خرید دریل برقی که ما در اختیارتان قرار می‌دهیم، به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما قبل از هر کاری باید نیاز خود را بررسی کنید. چه جنسی را می‌خواهید سوراخ کنید؟ چقدر از دریل استفاده می‌کنید؟ سپس می‌توانید با خواندن این مطلب سایت ایران کالا، دریل خود را خریداری نمایید.

دریل بی‌سیم بهتر است یا شارژی؟

دریل بی‌سیم بهتر است یا شارژی؟

دریل‌های سیمی معمولاً سبک‌تر از انواع بی سیم خود هستند زیرا باتری سنگین ندارند. اگر دریل شارژی را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که دامنه حرکت و فعالیت بیشتری خواهید داشت. زیرا این محصول سیم مداشته و محدودیتی در کار و فعالیت شما ایجاد نخواهد کرد. اما دریل‌های شارژی نسبت به بی‌سیم گرانتر هستند.

دریل‌های شارژی امروزی، دارای یک باتری لیتیوم یونی کارآمد و سریع شارژ هستند. این فناوری به باتری اجازه می‌دهد تا سریعتر (اغلب در کمتر از 60 دقیقه) به طور کامل شارژ شود و انرژی بیشتری را برای مدت طولانی‌تری نگه دارد. علاوه بر این، می‌توانید از باتری‌های سایر ابزارآلات برقی که دارید استفاده کنید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

در راهنمای خرید دریل برقی، دریل‌های سیمی بر حسب وات رتبه بندی می‌شوند. به طور معمول از 450 وات برای مدل‌های پایه، و حدود 1500 وات برای دریل‌های چکشی قوی‌تر متغیر است. هر چه وات مصرفی بالاتر باشد برای سوراخکاری اجسام سخت مانند سنگ مناسب‌تر هستند. در حالی که برای سوراخکاری بر روی چوب و گچ نیاز به وات بالا ندارید. برای اکثر کارهای خانگی، دریل 550 وات، کافی است.

قدرت دریل شارژی بر حسب ولت اندازه گیری می‌شود. هرچه میزان ولتاژ بالاتر باشد، دریل قدرتمندتر است. اندازه باتری به طور معمول از 12 ولت تا 20 ولت متغیر است. اما اینکه کدام دریل به کارتان می‌آید به خودتان و میزان استفاده شما از دریل بستگی دارد.

مقاله آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت را برای شناخت بهتر دیگر ابزارآلات این حوزه مطالعه کنید.

استفاده از دریل در سوراخکاری

از دریل برای سوراخ کردن چه چیزهایی استفاده می‌کنید؟

اگر قصد سوراخکاری در سنگ را دارید باید از دریل‌هایی با عملکرد چکشی کمک بگیرید. برای این منظور می‌توانید دریل سیمی با سرعت ثابت که تنظیم درجه ندارند نیز خریداری کنید. اما اگر نیاز به سوراخ‌های بزرگ در چوب، پلاستیک و فلز دارید باید از دریل‌هایی با قابلیت تنظیم چند سرعت استفاده کنید.

راهنمای خرید دریل برقی پیچ گوشتی‌دار

اگر به دریلی نیاز دارید که از آن به عنوان پیچ گوشتی نیز بتوان استفاده کرد، بهتر است از دریل‌های با سرعت یا گشتاور متغیر کمک بگیرید. این دریل‌ها علاوه بر آنکه پیچ را سفت می‌کنند دارای گردش معکوس نیز هستند. با کمک آنها پیچ‌ها را می‌توانید باز کنید.

برای آشنایی کامل با کاربرد پیچ گوشتی برقی، این مقاله را مطالعه کنید.

راهنمای خرید دریل برقی پیچ گوشتی‌دار

راهنمای خرید دریل برقی چکشی

انواع مختلفی از دریل وجود دارد که می‌توانید در راهنمای خرید دریل برقی به آنها توجه کنید. اگر می‌خواهید سوراخ‌های کوچکی را روی چوب، گچ یا سنگ ایجاد کنید، بهترین انتخاب دریل چکشی است. دریل چکشی بی‌سیم با باتری 18 ولت یا دریل سیمی حداقل 550 وات برای شما مناسب است.

 همچنین اگر می‌خواهید در انتخاب سایز مته‌ها محدود نباشید از دریل‌ها با سه نظام 13 میلیمتری استفاده کنید. این بدان معناست که از محدوده خوبی برای مته‌ها تا قطر 13 میلیمتر می‌توانید بهره‌مند شوید.

اگر بیشتر از یک عمل سوراخ کردن، از دریل خود انتظار دارید در ادامه با ما همراه باشید تا تصمیم بگیرید چه نوع ابزارآلاتی را خریداری کنید. اگر به دنبال گزینه‌ای همه کاره هستید که بتوانید با آن تمام کارهای کوچک در خانه را انجام دهید انواع دریل‌های موجود در سایت را بررسی کنید. این دریل‌ها نه تنها چوب و فلز را سوراخ می‌کنند، بلکه به عنوان پیچ گوشتی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. دریل‌ها در منزل برای وصل کردن قفسه‌ها و آویزان کردن قاب عکس‌ها مفید هستند.

برای آشنایی با بهترین دریل های برقی رونیکس کلیک کنید.

راهنمای خرید دریل برقی چکشی

قسمت‌های تشکیل دهنده دریل

حال که با دریل و نوع نیاز خود به آن آشنا شدید بهتر است در مورد قسمت‌های مختلف دریل نیز بدانید. یک دریل به صورت معمول از 7 قسمت تشکیل شده است.

- موتور

- سه نظام

- مته

- پیچ تنظیم گشتاور

- کلید روشن و خاموش

- کلید تنظیم چپ گرد و راست گرد

- بدنه

در راهنمای خرید دریل برقی مانند تمام ابزارآلات برقی، مهمترین قسمتی که باید به آن دقت کرد؛ موتور آن است. دقت کنید با توجه به کاری که می‌خواهید برایتان انجام دهد موتور مناسب و قوی انتخاب کنید. سه نظام مهمترین قسمت بعد از موتور به حساب می‌آید. این قسمت مته را در خود جای می‌دهد و آن را محکم نگه می‌دارد. سه نظام باعث انتقال نیروی موتور به مته می‌شود.

جمع بندی

در راهنمای خرید دریل برقی با انواع دریل آشنا شدیم. دریل‌ها دارای انواع سیمی و شارژی هستند. هر کدام از انواع دریل را با توجه به کارکردشان می‌توانید خریداری کنید. در سایت ایران کالا تمام ابزارآلات برقی خانگی و صنعتی با بالاترین کیفیت به فروش می‌رسند. می‌توانید قبل از خرید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا مشاوران حرفه‌ای ما شما را راهنمایی کنند.

مطالب مشابه