• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

نحوه استفاده از دریل بتن کن

  • 28 دی, 1400 ساعت 17:11
  • 900 بازدید

نحوه استفاده از دریل بتن کن مانند سایر دریل‌ها است. می‌توانید حتی با دریل چکشی روی بتن سوراخکاری کنید. اما باید بدانید با دریل چکشی این کار کمی‌ طولانی‌تر می‌شود و گاهی توان دریل اجازه سوراخکاری در دریل را نمی‌دهد. در ادامه بیشتر با دریل بتن کن آشنا می‌شویم.

دریل بتن کن چیست؟

از این دریل برای کندن بتن‌های ضخیم و سطوح بسیار سخت استفاده می‌شود. علاوه بر آن با تعویض مته‌ها از این دریل می‌توانید برای سوراخکاری در کاشی، فلزات و سنگ‌های ساختمانی نیز استفاده کنید.

برای مشاهده و خرید مته گردبر کلیک کنید.

دریل بتن کن چیست

نکات مهم در زمان خرید دریل بتن کن

نکات زیر در نحوه استفاده از دریل بتن کن تاثیر زیادی دارد. باید در حین خرید دریل بتن کن به این ویژگی‌ها دقت نمایید.

توان مورد نیاز

دریل‌ها توان‌های متفاوتی بین 450 تا 2000 وات دارند. هر چه توان بالاتر برود دریل سریع‌تر و با قدرت بیشتری می‌تواند در بتن سوراخ ایجاد کند. برای مصارف خانگی دریل با توان 900 وات کافی است. اما برای کار‌های بزرگ و مصارف بیشتر، باید از دریل با توان 1500 وات به بالا استفاده کنید. با دریل‌های قوی علاوه بر سرعت بالا سوراخ‌هایی بزرگتر و عمیق‌تر می توانید ایجاد کنید.

وزن و اندازه دریل بتن کن

وزن و سایز دریل نیز بر نحوه استفاده از دریل بتن کن تاثیر مستقیم دارد. در زمان خرید باید به این ویژگی دقت نمایید.

هر چه وزن دستگاه بیشتر باشد قدرت آن نیز بیشتر می‌شود و سوراخ‌هایی بهتری در زمان کمتر ایجاد می‌کند. با دریل‌های سنگین می‌توانید بتن‌های کف را نیز سوراخ کنید. به همین دلیل در مصارف صنعتی و تعداد سوراخکاری بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دریل‌های بتن کن وزنی بین 2.2 تا 12 کیلوگرم دارد. دریل‌های متوسط 3 تا 5 کیلوگرم وزن داشته و برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مناسب هستند. اما دریل‌های سنگین بین 5 تا 12 کیلوگرم هستند و بیشتر برای سوراخکاری در کف و دیوار در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای آشنایی با ویژگی های دریل بتن کن و نحوه خرید آن کلیک کنید.

انواع دریل بتن کن

انواع دریل بتن کن

انواع دریل در نحوه استفاده از دریل بتن کن موثر هستند. دریل برقی، شارژی و بنزینی از انواع مختلف دریل بتن کن هستند. که در کدام با توجه به کار و مکانی که می خواهید از آنها استفاده کنید بستگی دارد.

برای آشنایی با دریل برقی، مقاله دریل برقی چیست را بخوانید.

انواع حالت‌ها و نحوه استفاده از دریل بتن کن

از این دریل می‌توانید برای مواد نرم نیز استفاده کنید. فقط کافی است آن را روی حالت دریل کاری بگذارید. با این کار بر روی چوب و گچ نیز می‌توانید سوراخ ایجاد کنید.

از این دریل برای مواد کمی‌سخت تر نیز استفاده می‌شود. در این حالت باید دریل را بر روی حالت چکشی بگذارید. استفاده از دریل بتن کن در این حالت تغییر می‌کند. نیرو در دریل به صورت ضربه‌ای و انتقالی در آمده و عمل سوراخ کردن را انجام می‌دهد.

نحوه استفاده از دریل بتن کن در حالت ضربه‌ای کاملا متفاوت است. دریل تنها به صورت پتک عمل کرده و دیگر حالت چرخشی و سوراخ کردن را از دست می‌دهد. در این موقعیت تنها می‌تواند بتن را بشکند.

انواع سه نظام در دریل بتن کن

انواع سه نظام در دریل بتن کن

سه نظام وسیله ای برای اتصال مته و قلم تخریب به دریل است. دو نوع سه نظام سه نظام SDS  پلاس و SDS مکس در انواع مختلف این دریل‌ها وجود دارد.

اگر بخواهید سوراخ‌هایی با قطر 15 میلی متر داشته باشید باید از سه نظام SDS استفاده کنید. این مدل معمولا بر روی دریل‌های خانگی قرار می‌گیرد. نوع دیگر سه نظام بر روی دریل‌های صنعتی نصب می‌شود. با این دریل بتن کن می‌توانید تا قطر 26 میلی متر را سوراخکاری کنید.

مشخصات فنی دریل بتن کن

سرعت در حالت آزاد بر نحوه استفاده از دریل بتن کن تاثیر دارد. این سرعت تعداد حرکت‌های چرخشی و انتقالی را مشخص می‌کند. در کار‌های بزرگ و صنعتی 1500 تا 2000 دور در دقیقه می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید دریل بتن کن باشد. اما برای مصارف خانگی 1000 تا 1500 دور در دقیقه کافی است.

نکات ایمنی در حین استفاده از دریل بتن کن

در زمان استفاده از دریل بتن کن، اپراتور باید نکات ایمنی را حتما رعایت کند تا اتفاق جبران ناپذیری به وجود نیاید.

در حین کار با دریل ممکن است دستان شما عرق کرده و دریل سُر خورده یا بلغزد. برای جلوگیری از این کار باید از دستکش ایمنی استفاده کنید.

دریل بتن کن برای کندن بتن‌های سفت و سخت به کار می‌رود. برای آنکه قطعات بریده شده و گرد و غبار داخل چشمان شما نرود باید از عینک محافظ استفاده کنید.

در زمان تخریب اگر دیوار بتنی سقوط کند کلاه ایمنی از آسیب زیاد به جمجمه جلوگیری می‌کند. پس همیشه از کلاه ایمنی استفاده کنید.

اگر به صورت حرفه‌ای کار بتن کنی را انجام می‌دهید در طولانی مدت ممکن است به گوش شما آسیب وارد شود. برای جلوگیری از این کار از گوشی صداگیر استفاده کنید.

از کفش با پنجه فولادی استفاده کنید. در صورت کندن بتن امکان دارد تکه‌ای از آن بر روی پای شما سقوط کند. با داشتن کفش ایمنی آسیب جدی به پای شما وارد نمی‌شود.

مشخصات فنی دریل بتن کن

تفاوت دریل چکشی و دریل بتن کن

تفاوت این دو دریل در مکانیسم عمل آنهاست. دریل چکشی از آرمیچر و چرخ‌دنده برای سوراخکاری بهره می‌برد. دریل چکشی نیز توانایی سوراخ کاری در بتن را دارد. فقط کمی‌ زمان بر است.

پیستون در داخل سیلندر به سمت جلو حرکت کرده و باعث تولید فشار هوا می‌شود. فشار هوا باعث ایجاد مکانیسم چکشی شده و همین عمل به سرعت بخشیدن کار و ایجاد سوراخ‌های بیشتر کمک می‌کند. به همین دلیل دریل بتن کن نسبت به سایر دریل‌های چکشی برای سوراخکاری در بتن اولویت پیدا می‌کند.

جمع بندی

نحوه استفاده از دریل بتن کن و ویژگی‌های آن را با هم در این مقاله بررسی کردیم. در زمان خرید حتما به توان و وزن دریل دقت نمایید تا متناسب با نیاز خود آن را خریداری نمایید. می‌توانید قبل از خرید با مشاوران حرفه‌ای ما تماس بگیرید تا شما را برای خرید دریل مناسب راهنمایی کنند. ما در سایت ایران کالا انواع دریل‌های خانگی و صنعتی را با بالاترین کیفیت در اختیارتان قرار می‌دهیم. منتظر شما در ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه