• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

انجام سوراخکاری اسکلت و انواع فلزات

  • 18 خرداد, 1400 ساعت 15:54
  • 614 بازدید

سوراخکاری اسکلت به گرد تراشی در قسمت داخلی فلز گفته ‌می‌شود. از این سوراخ‌ها برای وارد کردن پیچ‌‌ها استفاده ‌می‌شود. معمولا سوراخ‌ها دارای قطر و عمق مشخصی هستند. با توجه به نیازتان ‌می‌توانید از مته‌‌ها با سایز‌های مختلف استفاده کنید. برای این کار معمولا از دریل مگنت استفاده ‌می‌شود.

با دریل مگنت ‌می‌توانید با سرعت و دقت بالا سوراخ‌های زیادی ایجاد کنید. سوراخکاری روی انواع فلزات مانند آهن، آلومینیوم، استیل و مس با توجه به نیازتان قابل انجام است. در ادامه به بررسی سوراخکاری انواع فلزات با دریل مگنت خواهیم پرداخت.

سوراخکاری اسکلت با دریل مگنت

سوراخکاری اسکلت با دریل مگنت

دریل مگنت یا دریل‌های مغناطیسی به دریل‌هایی با پایه های آهن‌ربایی برای سوراخکاری فلزات گفته ‌می‌شود. مگنت دریل با پایه‌های مغناطیسی بر روی سطوح مورد نظر چسبیده و دریل کردن را راحت و سریع ‌می‌کند. همچنین اگر بخواهید در قسمت بالای سر خود در پروژه‌های ساختمانی سوراخ ایجاد کنید این دریل‌ها محکم به سطح چسبیده و امکان افتادن وجود ندارد.

سوراخکاری انواع فلزات با دریل مگنت به صورت حرکات دورانی مته بر روی فلزات انجام ‌می‌شود. با وارد کردن نیرو به دریل در نقطه ای مشخص شده سوراخ‌هایی با طول و عرض یکسان خواهیم داشت. در ابتدا حرکت دورانی بر روی سطح انجام ‌می‌شود. سپس با شکافتن فلز و نیروی وارد شده از سمت مته، حرکت دریل به درون قطعه و فلز منتقل ‌می‌شود.

معمولا از مته‌های مارپیچی بر روی مگنت دریل‌ها برای سوراخکاری اسکلت استفاده ‌می‌شود. از ویژگی‌های این مته‌ها دارا بودن دو لبه برشی است.

جهت آشنایی با مته گردبر، مقاله مته گردبر چیست و انواع آن کدامند را بخوانید.

ویژگی مته‌های مارپیچ برای سوراخکاری انواع فلزات

نرخ براده برداری چگونه محاسبه ‌می‌شود؟

مساحت سطح مقطع سوراخ × نرخ پیشروی مته( طول سوراخ) = نرخ براده برداری

ویژگی مته‌های مارپیچ برای سوراخکاری انواع فلزات

مته‌های مارپیچ اگر طول آن‌ها کمتر از 5 برابر قطر باشد برای سوراخکاری اسکلت بسیار مناسب هستند. اگر طول بیشتر مورد نیاز بود باید براده برداری انجام شود. مته‌های به کار رفته در دریل مگنت دارای سوراخ داخلی هستند. این سوراخ با محور اصلی دریل هم راستا ‌می‌باشند. به همین دلیل روغن خنک کننده یا روانکار به صورت پمپ به لبه‌های برشی تزریق ‌می‌شود.

برای مشاهده انواع و خرید مته گردبر کلیک کنید.

سوراخکاری اسکلت فلزی

تنها راه برای سوراخ کردن فلزات در ساختمان‌ها روی فلزات استفاده از دریل و یا پانچ است. مته در دریل‌ها به راحتی این کار را انجام ‌می‌دهد.

قبل از اقدام به سوراخکاری انواع اسکلت‌های فلزی، در نقشه‌های آن‌ها محل سوراخ کردن مشخص شده است. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب دریل مغناطیسی مناسب است. ‌می‌توانید این دریل را از سایت ‌ایران کالا تولز تهیه نمایید.

شرایط انطباق سوراخکاری اسکلت

محور تمام سوراخ‌ها در تمام اسکلت‌های ساختمانی باید در یک راستا باشند. در واقع تمام سوراخ‌ها باید بر روی یکدیگر منطبق شوند. باید سوراخ‌ها طوری رو به روی یکدیگر قرار بگیرند که پیچ‌ها یا وسیله‌های اتصال بدون هیچ نیرویی دو سطح را به یکدیگر متصل کنند.

‌می‌توانید برای این کار از میله تنظیم نیز استفاده کنید. اما دقت کنید این میله نباید شکل سوراخ‌هایی که با دریل مگنت ایجاد کرده‌اید را تغییر دهد.

برای خرید دریل برقی، مقاله راهنمای خرید دریل برقی را بخوانید.

مزایای استفاده از دریل مگنت در سوراخ‌کاری اسکلت

مزایای استفاده از دریل مگنت در سوراخ‌کاری اسکلت

توانایی به کارگیری دریل در حالت عمودی و افقی

سرعت بالا در ایجاد سوراخ‌های یک اندازه

کم شدن هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری

کاربرد در تمام صنایع فلزی

مصرف کم انرژی‌ها

توانایی ایجاد سوراخ در لوله‌ها، سطوح و مخازن استوانه‌ای

دریل مگنت از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

دریل از اجزای مختلفی تشکیل شده که در ادامه با این قسمت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

موتور

 نیروی حرکت دریل از موتور تامین می‌شود. دور موتور در این دریل‌ها اغلب قابل تنظیم است.

سیستم خنک کننده

این بخش وظیفه نگهداری و انتقال مایع خنک کننده را به مته‌ها دارد.

دستگیره

برای راحتی در حمل و نقلِ دریل به کار می‌رود.

اهرم چرخشی

وارد کردن نیرو برای سوراخ کردن فلزات بر عهده این قسمت است.

اسپیندل

وظیفه این بخش انتقال نیروی چرخشی موتور به مته است.

پنل

سوراخکاری اسکلت با کمک دریل مگنت انجام می شود. تمام کلیدهای روشن، خاموش، مگنت و تنظیمات، روی پنل قرار دارند.

مگنت

مگنت یا آهن ربا اصلی‌ترین وظیفه در این دریل را بر عهده دارد. با کمک این قسمت دریل به سطوح فلزی می‌چسبد.

موس

اتصال مته به دریل با بخشی به نام موس صورت می‌گیرد.

برای آشنایی با دریل مگنت مقاله دریل مگنت چیست و چرا از آن استفاده می شود را بخوانید.

دریل مگنت از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

جمع بندی

برای سوراخکاری اسکلت در پروژه‌های ساختمانی همچنین سوراخکاری انواع فلزات نیاز به دریل مگنت یا دریل مغناطیسی دارید. ‌می‌توانید این دریل‌ها را از سایت ‌ایران کالا تولز خریداری نمایید.

اما گاهی خرید دریل برای یک پروژه ممکن است مقرون به صرفه نباشد. به همین منظور سایت ‌ایران کالا تولز اجاره دریل مگنت را برای آسودگی خیال شما در نظر گرفته است. می‌توانید انواع دریل‌های مغناطیسی را از ایران کالا تولز اجازه نمایید. همچنین تکنیسین‌های حرفه‌ای ما ‌می‌توانند در پروژه شما حضور پیدا کرده و با قیمت پایین و به صرفه سوراخکاری اسکلت فلزی ساختمان‌های شما را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران حرفه‌ای ما تماس بگیرید. مشاوران ما بهترین راهکار‌ها را به شما ارائه ‌می‌دهند. منتظر شما در ‌ایران کالا تولز هستیم.

مطالب مشابه