• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

انواع سنباده برقی و بررسی کاربرد هرکدام در صنایع مختلف

  • 15 اسفند, 1400 ساعت 15:20
  • 1576 بازدید

در کارگاه یا کارهای خانه می توان شاهد کاربرد سنباده برقی و نقش موثر آن باشیم. دستگاه سنباده زن برقی یکی از پر کاربردترین ابزارآلات در کارهای نجاری است. زمانی که می‌خواهید ابزارآلات صنعتی مانند سنباده برقی را خریداری نمایید باید به موارد زیادی دقت نمایید تا دستگاهی متناسب با نیازتان تهیه نمایید. در این مقاله با انواع سنباده برقی و کاربرد‌های آن آشنا می‌شویم.

چرا باید دستگاه سنباده زن برقی بخریم؟

در حالت کلی اگر در کار نجاری یا رنگ کاری دیوار فعالیت نمی‌کنید شاید نیاز به سنباده زن برقی نداشته باشید. می‌توانید کار‌های خود را با سنباده‌های دستی که بسیار ارزان قیمت نیز هستند انجام دهید. اما اگر به صورت مداوم و هر روزه کار سنباده زنی را انجام می‌دهید نمی‌توانید در طولانی مدت به کار خود ادامه دهید. در این شرایط باید از سنباده‌زن‌های برقی استفاده کنید. با این سنباده‌ها کار‌ها سریع‌تر انجام شده و در زمان صرفه جویی می‌شود. همچنین دقت و تمیزی کار بیشتر می‌شود. کاری که با سنباده برقی می‌توانید انجام دهید، هرگز با سنباده دستی قابل اجرا نیست.

جهت آشنایی با دستگاه جوشکاری و نحوه کار با آن کلیک کنید.

انواع سنباده برقی

انواع سنباده برقی

کاربرد سنباده برقی با توجه به انواع آن دارای تنوع زیادی است. در ادامه با انواع سنباده‌ها آشنا می‌شویم.

دستگاه سنباده تسمه‌ای

کاربرد سنباده برقی تسمه‌ای برای افرادی که با چوب سر و کار دارند بسیار اهمیت دارد. به این سنباده برقی، سنباده تانکی نیز می‌گویند. با این دستگاه به صورت حرفه‌ای می‌توانید کار سنباده زنی را انجام دهید.

سنباده برقی تسمه‌ای موتوری در انتها دارد که با قدرت بسیار زیاد در حدود 2 درام کار می‌کند.صاف کردن سطوح ناصاف و یکدست نمودن آن را می‌توان به عنوان کاربرد سنباده برقی نام برد. با این دستگاه می‌توانید سطوح بسیار ناصاف را بدون هیچ مشکلی صاف و یک دست نمایید. از سنباده تسمه‌ای برای سطوح صاف استفاده می‌شود.

کار با سنباده برقی تسمه‌ای بسیار آسان است. کافی است دستگاه را روشن کنید و روی سطح مورد نظر قرار دهید. با حرکات دست سنباده زدن را ادامه دهید تا سطوح کاملا صاف و یکدست شوند.

سنباده برقی تسمه‌ای دارای سایز‌های مختلفی است. اما کار کردن با سایز کوچکتر آن راحت‌تر بوده و بیشتر تحت کنترل است. همچنین باید به این نکته توجه کنید که سنباده‌های بزرگتر قوی‌تر عمل می‌کنند. اما اگر تازه کار هستید بهتر است از نوع کوچک استفاده نمایید.

سنباده برقی

دستگاه سنباده مُشتی

مزیت کاربرد سنباده برقی مشتی در جمع و جور بودن و کوچک بودن آن است. زیرا تنها با یک دست می‌توانید آن را نگه دارید و شروع به کار کردن کنید. در حین کار با این دستگاه صدای بسیار کمی‌شنیده می‌شود. این موارد از ویژگی‌های مثبت سنباده زن برقی مشتی است.

این دستگاه برای سطوح بسیار ناصاف یا به اصطلاح خشن کارایی ندارد. به همین دلیل از آن به جای سنباده تسمه‌ای نمی‌توان استفاده کرد. کاربرد سنباده برقی برای سطوح نرم و یا صیقلی کردن سطوح سنباده زده شده است

علاوه بر آن از دیگر کاربرد سنباده برقی مشتی را برای محو کردن اثرات رنگ‌ها بر روی اجسام می‌توان نام برد. اگر نیاز‌های دیگری به سنباده دارید باید از سایر انواع سنباده‌های برقی کمک بگیرید.

روش کار سنباده مشتی

کاغذ‌های سنباده را به شکل مربع در آورده و با کمک گیره‌هایی بر روی پد سنباده محکم می‌کنند. با روشن شدن دستگاه، پد‌ها با حرکت دورانی و لرزشی روی سطح حرکت کرده و عمل سنباده زدن انجام می‌شود.

این مدل مناسب افراد تازه‌کاری است که هنوز به راحتی نمی‌توانند با سنباده برقی کار کنند. زیرا با قدرت کمی‌که دارد کار شما را خراب نمی‌کند.

دستگاه سنباده لرزان

روش کاربرد سنباده برقی کاملا شبیه به سنباده مشتی است. هر دو به صورت دایره‌‌وار کار سنباده زدن را انجام می‌دهند و ظاهر هر دو شبیه به هم است. اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در سنباده لرزان از سنباده گرد استفاده می‌شود. همچنین این پد به شکل دایره بوده و دارای حرکات دوار ارتعاشی است و از این طریق عمل سنباده زنی را انجام می‌دهد. عمل سنباده زنی در این دستگاه شبیه به سنباده زن تسمه‌ای است.

سنباده زنی با این دستگاه سریعتر و با دقت بیشتری انجام می‌شود. از سنباده لرزان به عنوان یک ابزار همه کاره در کارگاه‌ها استفاده می‌شود.

تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که کنترل سنباده لرزان کمی‌سخت‌تر از سایر سنباده‌ها است. اما سنباده لرزان  از دسته حرفه‌ای‌ترین نوع سنباده بوده که بهتر است حتما آن را تهیه نمایید.

برای آشنایی با بهترین دریل برقی رونیکس کلیک کنید.

سنباده لرزان

به چه نکاتی در زمان خرید سنباده باید توجه کنیم؟

در ادامه برخی از نکات ضروری در زمان خرید سنباده را با هم بررسی می‌کنیم.

کدام سنباده مورد نیاز شماست

قبل از آنکه بخواهید هر تصمیمی ‌بگیرید ابتدا باید فکر کنید که کاربرد سنباده برقی برای شما چیست؟ برای چه کاری می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید؟ چه میزان سنباده‌زنی در روز نیاز دارید؟ آیا به دقت سنباده زن لرزان نیاز دارید و یا با سنباده کوچک مشتی نیارتان رفع می‌شود؟ با پاسخ به این سوالات می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که چه نوع دستگاهی بخرید.

حجم یا اندازه دستگاه

همانطور که در بالا به آن اشاره شد دستگاه سنباده برقی سایز‌های مختلفی دارد. کار با سنباده با سایز کوچک دقت بیشتری دارد در مقابل دستگاه‌های بزرگتر قدرت بهتری دارند. اگر تازه کار هستید بهتر است از دستگاه‌های کوچک استفاده کنید تا بیشتر تحت کنترل باشند.

گارانتی دستگاه

زمانی که ابزارآلات برقی تهیه می‌نمایید حتما از گارانتی بودن آن اطمینان حاصل کنید. داشتن گارانتی می‌تواند تضمینی بر کیفیت خوب دستگاه باشد. همچنین در این شرایط شما می‌دانید که با خراب شدن دستگاه به کجا مراجعه کنید.

برای آشنای با مته گردبر، مقاله مته گردبر چیست و انواع آن کدامند،را بخوانید.

مبنع تغذیه دستگاه سنباده

مبنع تغذیه دستگاه سنباده

دستگاه‌ سنباده از نظر منبع تغذیه به سه دسته برقی، شارژی و بادی تقسیم می‌شود. قبل از خرید باید بررسی کنید که شما به کدام نوع از این دستگاه نیاز دارید. سنباده‌ای که با کابل به پریز برق متصل می‌شود یا به وسیله باتری شارژی کار می‌کند. سنباده شارژی قابلیت حمل بهتری داشته و قدرت کمتری دارد. اما سنباده‌های سیمی ‌قدرت بیشتر و قابلیت حمل سخت‌تری دارند. نوع کاربرد سنباده برقی مورد نظر خود را پیدا کنید تا بدانید که به چه نوع منبع تغذیه‌ای نیاز دارید.

استفاده راحت

سنباده‌های برقی را باید در دست نگه دارید و کار سنباده زنی را انجام دهید به همین دلیل علاوه بر آنکه به درر هنگام خرید به کیفیت و قدرت آن باید توجه کنید، به راحتی آن در دست نیز دقت نمایید. زیرا ممکن است ساعت‌ها بخواهید با این دستگاه کار کنید. نباید دست شما به سرعت خسته شود. به همین دلیل قبل از خرید، آن را امتحان کنید تا شکل دسته، وزن و ابعاد آن مناسب دستتان باشد.

کیسه جمع آوری براده‌ها

برای آنکه براده‌ها در هوا پخش نشوند و به چشم و ریه‌های شما آسیب نرساند باید از دستگاه‌هایی که دارای کیسه جمع آوری زباله هستند خریداری نمایید.

مجهز به تنظیم سرعت

اگر بتوانید سرعت دستگاه را تنظیم کنید حتی اگر تازه‌کار هم باشید می‌توانید از سرعت‌های پایین استفاده کرده و به راحتی سنباده زنی کنید. در این صورت می‌توانید دستگاه قوی خریداری نمایید و تا زمانی که حرفه‌ای نشده‌اید به سراغ سرعت‌های بالای دستگاه نروید.

وسایل جانبی

به دلیل کاربرد سنباده برقی باید آسان باشد. در واقع باید به راحتی و سریع بتوانید ورقه‌های سنباده را عوض کنید. همچنین مواردی مانند فاصله دهی، ترمز سنباده کشی و کیف حمل می‌تواند به شما در سنباده کشی کمک کند. پس در زمان خرید به وسایل جانبی که روی سنباده زن برقی وجود دارد دقت نمایید. اما باید بدانید وجود این وسایل روی قیمت نهایی دستگاه تاثیر گذاشته و کمی ‌قیمت بالاتر می‌رود.

راهنمای خرید سنباده

جمع بندی

کاربرد سنباده برقی و انواع مختلف سنباده را در این مقاله با هم بررسی کردیم. سنباده‌ها را می‌توانید با توجه به نیازتان انتخاب نمایید. اگر قصد خرید سنباده لرزان را دارید می‌توانید از سایت تخصصی ابزارآلات تخصصی ایران کالا اقدام نمایید. خرید ابزار برقی، صنعتی و خانگی مانند دریل مگنت، پخ زن و سایر لوازم جانبی از سایت ایران کالا امکان پذیر است. قبل از خرید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره‌های رایگان متخصصین ما بهره مند شوید. منتظر شما در ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه