• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

دریل برقی چیست؟

  • 27 دی, 1400 ساعت 16:17
  • 536 بازدید

دریل برقی ابزاری برای سوراخکاری روی اجسام مختلف با جنس‌های متفاوت مانند چوب، سنگ و فلز است. روی دریل برقی مته‌ نصب می‌شوند. مته در سایز‌های مختلف، اشکال و کاربرد‌های متفاوتی وجود دارد. هر مته برای سطح و جنس خاصی کاربرد دارد. در ادامه با انواع دریل برقی آشنا خواهیم شد.

جهت دریافت راهنمای خرید دریل برقی کلیک کنید.

انواع دریل برقی

انواع دریل برقی

دریل‌ها با کاربردهای متفاوت در بازار موجود هستند. می‌توانید با در نظر گرفتن نوع کار خود اقدام به خرید دریل کنید.

دریل برقی

دریل وسیله‌ای برای سوراخ کردن سطوح مختلف است. این دستگاه با برق کار می‌کند. به همین دلیل به آن دریل برقی گفته می‌شود. پر‌طرفدار‌ترین مدل دریل برقی، دریل تپانچه‌ای است. کار با این دریل بسیار آسان است. در مقایسه با دریل شارژی قدرت و سرعت بیشتری داشته و نیروی گشتاور بیشتری در این دریل وجود دارد.

در زمان خرید دریل برقی دقت کنید که این مدل دارای سیم و کابل بوده و مانند دریل شارژی با باتری کار نخواهد کرد. بر روی این دریل انواع مختلف مته‌ها قرار می‌گیرند. به همین دلیل فلز، چوب، فایبر گلاس و پلاستیک را به راحتی سوراخ می‌کند.

برای آشنایی با بهترین دریل های برقی رونیکس کلیک کنید.

دریل برقی

دریل شارژی

این دریل با نیروی باتری شروع به کار می‌کند. معمولا دارای چند باتری به صورت زاپاس هستند تا در زمان تمام شدن شارژ از آنها استفاده کنید. با داشتن چند باتری وقفه‌ای در کارتان ایجاد نخواهد شد. دریل شارژی بر خلاف دریل برقی، کابل و سیم برق ندارد. ولتاژ در دریل شارژی نقش مهمی ‌دارد. هر اندازه ولتاژ بالا برود قدرت دریل بیشتر شده و با سرعت بیشتری عمل سوراخکاری را انجام می‌دهد.

یکی از مزیت‌های دریل شارژی نسبت به انواع دریل برقی محدود نبودن در جا‌به‌جایی است. می‌توانید در مکان‌هایی که دسترسی به پریز برق ندارید نیز از آن استفاده کنید. سیم بلند آن جلوی کار شما را نمی‌گیرد و در صورت قطع برق نیز می‌توانید به کار کردن ادامه دهید. تفاوت این دریل شارژی با برقی در توان آن است. با دریل شارژی نمی‌توانید روی بتن و فلز سوراخ ایجاد کنید.

دریل چکشی

دریل چکشی یکی دیگر از انواع دریل است. در واقع همان دریل برقی ساده است که دارای ضربات چکشی نیز هست. این دریل بسیار پر قدرت بوده و بتن و فلز را به آسانی سوراخ می‌کند. قطر و طول سوراخ‌هایی که با این دریل ایجاد می‌کنید با توجه به نوع مته می‌تواند متفاوت باشد.  

دریل شارژی

دریل بتن کن

این دریل مانند انواع دریل برقی عمل می‌کند. تنها تفاوت آن در عملکرد داخلی دستگاه است. دریل برقی به وسیله چرخ‌دنده کار می‌کند اما در دریل‌های بتن کن نیروی تولید شده به کمک رینگ و پیستون ایجاد می‌شود. با این دریل می‌توانید کار تخریب نیز انجام دهید.

جهت آشنایی با ویژگی‌های دریل بتن کن و راهنمای خرید آن کلیک کنید.

دریل چکشی تخریب

در زمان خرید دریل برقی توجه داشته باشید که این دریل شباهتی به دریل چکشی ندارد. از این دریل تنها برای تخریب استفاده می‌شود. دریل چکشی تخریب قابلیت سوراخکاری ندارد. سیستم کار این دستگاه  همانند دریل بتن کن با رینگ و پیستون است.

دریل چکشی

انواع کارکرد دریل‌ها

دریل‌ها با توجه به نوع دریل به سه دسته تقسیم می‌شوند. دریل ساده، دریل چکشی و دریل گیربکس دارد.

دریل ساده

در این مدل از دریل‌ها نیروی چرخشی موتور مستقیم به سه نظام و سپس به مته منتقل می‌شود.

دریل گیربگس دار

نیروی تولید شده در موتور پس از عبور از گیربکس دنده‌ای به سه نظام و سپس به مته منتقل می‌شود.

دریل چکشی

نیروی تولید شده توسط موتور به محفظه ضربه زننده منتقل شده و سپس وارد سه نظام و مته می‌شود.

برای آشنایی با نحوه نگهداری و کار با دریل برقی کلیک کنید.

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی

تمام انواع دریل از اجزای تشکیل دهنده زیر تشکیل شده‌اند. در زمان خرید دریل برقی به جنس و توانایی دریل دقت کنید و دریل با کیفیت با کارایی بالا خریداری نمایید. در ادامه اجزای مهم دریل را با هم بررسی خواهیم کرد.

موتور در انواع دریل برقی

در دریل مهمترین بخش موتور است. بدون موتور دستگاه روشن نخواهد شد. اگر موتور قوی نباشد کارایی آن پایین آمده و از طول عمر آن کاسته می‌شود.

سه نظام در انواع دریل

بعد از موتور مهمترین قسمت سه نظام است. با توجه به مته‌ای که بر روی دستگاه قرار می‌گیرد دو مدل سه نظام وجود دارد. سه نظام آچار خور و سه نظام اتوماتیک. در سه نظام آچار خور با کمک آچار می‌توانید چاک را باز و بسته کنید و مته را در آن قرار دهید. اما در سه نظام خودکار دیگر نیاز با آچار نبوده و با نیروی دست آن را به راحتی باز و بسته می‌کنید.

مته دریل برقی

قیمت دریل برقی با توجه به نوع مته‌ای که روی آن نصب می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. مته مناسب نقش مهمی در ایجاد و کیفیت سوراخ دارد. به همین دلیل مته‌ها انواع و کاربردهای متفاوتی دارند. مته مناسب چوب، فلز و پلاستیک از جنس فولاد بوده و امکان شکستن در آن بسیار پایین است. اما اگر می‌خواهید سیمان، بتن و سنگ را سوراخ کنید بهتر است از مته‌های الماسه که تیز‌تر و با کیفیت‌تر هستند استفاده کنید.

جهت مشاهده انواع مته گردبر کلیک کنید.

نکته: قیمت دریل برقی با توجه به کیفیت این اجزا مشخص می‌شود.

 خرید دریل برقی

در زمان خرید دریل برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان خرید دستگاه، قیمت دریل برقی مشخص کننده کیفیت و توان دریل است. در ابتدا باید نوع دریل مورد نظر خود را با توجه به مطالب گفته شده انتخاب کنید. از همان ابتدا باید بدانید که برای چه سطحی می‌خواهید از دریل استفاده کنید.

سپس نوع موتور را انتخاب کنید. موتور با چه توانی مورد نیاز است؟ همچنین دریل با چرخ دنده نیاز دارید یا پیستونی؟ قصد سوراخکاری دارید یا تخریب؟ سپس اقدام به خرید کنید.

بعد از اینها سراغ نوع سه نظام بروید. در این مرحله تنها انتخاب شما بین سه نظام آچاری و یا خودکار خواهد بود. در نهایت نیز به سراغ مته مورد نظر رفته و دریلی انتخاب کنید که سایز مته گیر آن متناسب با انواع مته‌های مورد نیاز شما باشد.

جمع بندی

دریل برقی وسیله‌ای برای سوراخکاری روی تمام سطوح در منزل، کارگاه‌ و صنعت است. از این وسیله در منزل برای سوراخکاری دیوار و چوب جهت نصب وسایل مختلف و آویز‌ها استفاده می‌شود. اگر قصد خرید دریل برقی با کیفیت را دارید مشاوران ما شما را راهنمایی می‌کنند.  با کیفیت‌ترین ومناسب‌ترین قیمت دریل برقی را در سایت ایران کالا می‌توانید پیدا کنید. منتظر شما در سایت ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه