• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

راهنمای خرید کارواش خانگی

  • 12 بهمن, 1400 ساعت 22:29
  • 273 بازدید

راهنمای خرید کارواش خانگی برای افرادی که در خانه و یا کارگاه با سطوحی سر و کار دارند که باید با فشار آب شسته شوند کاربرد دارد. این دستگاه با فشار زیاد آب را بر روی وسیله مورد نظر شما پمپاژ می‌کند. راهنمای خرید کارواش خانگی به شما کمک می‌کند تا با تهیه آن بتوانید وسایل را، خودتان با سرعت و دقت بالا تمیز کنید. کارواش‌های خانگی با هم متفاوت هستند. در ادامه به مقایسه انواع کارواش می پردازیم.

کارواش خانگی چیست؟

دستگاهی است که با کمک یک عدد تفنگی و نازل، آب را با فشار بر روی سطوح پمپاژ می‌کند. این فشار آب باعث می‌شود که آلودگی‌ها از روی سطح پاک شود. در ادامه مزایای استفاده از کارواش را با هم می‌خوانیم.

برای آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات در منزل کلیک کنید.

کارواش خانگی چیست؟

مزایای خرید کارواش خانگی

راهنمای خرید کارواش خانگی به چند مورد اساسی برای مزیت‌های کارواش خانگی اشاره می‌کند.

مصرف بهینه آب

یکی از بهترین مزیت‌های مقایسه انواع کارواش صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از این دستگاه است. دیگر نیاز نیست آب زیادی برای شستن وسایل مصرف کنید. کارواش خانگی با کمترین میزان مصرف آب وسایل را تمیز می‌کند.

هدر ندادن زمان

زمانی که می‌خواهید وسیله‌ای را بشورید علاوه بر مصرف زیاد آب، زمان زیادی نیز صرف می‌شود. باید با شلنگ یا سایر روش‌های سنتی وسیله را نظافت کنید که زمان زیادی از شما هدر می‌رود. اما در راهنمای خرید کارواش خانگی به مزیت صرفه جویی در زمان اشاره شده است. زیرا در کمترین زمان وسیله مورد نظر تمیز، پاک و براق می‌شود.

اگر قصد شستن خودروی خود را دارید دیگر نیاز نیست وقت زیادی صرف کرده و در کارواش منتظر شستن ماشین خود باشید. در ظرف چند دقیقه با کارواش خانگی می‌توانید ماشین خود را بشویید.

نیاز به نیروی کار کمتر

استفاده از کارواش خانگی باعث می‌شود تا نیروی کار کمتری برای شستن وسایل نیاز باشد. این یکی از مزیت هایی است که باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود. آبی که پمپاژ می‌شود آلودگی‌ها را پاک می‌کند و نیاز به نیروی انسانی نیست تا ساعت‌ها زمان گذاشته و آلودگی‌ها را از بین ببرد. به همین دلیل مقایسه انواع کارواش و خرید بهترین نوع آن می‌تواند کمک زیادی به کاهش نیاز به نیروی کار و در پی آن کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

کاهش هزینه‌ها

کسانی که عاشق ماشین هستند به تمیزی آن اهمیت زیادی می‌دهند. بردن ماشین به صورت مداوم به کارواش‌ها کمی‌دشوار است. علاوه بر هزینه زیاد وقت زیادی نیز باید صرف کنید. اما با خرید کارواش خانگی می‌توانید هر زمان احساس نیاز کردید بسیار سریع ماشین خود را بشویید. با دانستن موارد لازم در راهنمای خرید کارواش خانگی به آسانی می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش بدهید.

مزایای خرید کارواش خانگی

راهنمای خرید کارواش خانگی متناسب با نیاز افراد

کارواش‌ها انواع مختلفی دارند. انتخاب از میان آن همه تنوع مشکل است. اما در ابتدا باید ببینید چه انتظاری از یک کارواش خانگی دارید. برای آنکه بدانید چه مدلی تهیه نمایید در ادامه برخی از مشخصات آنها را با هم بررسی می‌کنیم تا بر اساس نیازتان هر کدام که مناسب بود را خریداری نمایید.

کارواش گرم یا سرد

برخی از کارواش‌ها با آب گرم و برخی با آب سرد کار شستشو را انجام می‌دهند. با مطالعه راهنمای خرید کارواش خانگی متوجه می‌شوید که کارواش آب گرم بیشتر برای موتور شویی و شستن قسمت‌هایی که روغنی و گریسی است به کار می‌رود. شستن این قسمت‌ها با آب سرد کمی ‌دشوار است.

در مقابل اگر می‌خواهید خاک و کثیفی‌ها را پاک کنید بهترین انتخاب برای شما کارواش آب سرد است. آب سرد با فشار زیاد لایه‌های گرد و خاک و آلودگی را از سطوح پاک می‌کند. بیشتر برای مصارف خانگی از کارواش آب سرد استفاده می‌شود. اگر ماده شوینده مناسب در این دستگاه بریزید قدرت پاک کنندگی آن بسیار بالا می‌رود.

برای آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت کلیک کنید.

مقایسه انواع کارواش

مقایسه انواع کارواش چرخ دار و بی چرخ

باید بدانید در چه مکانی قصد دارید از کارواش خانگی استفاده کنید. اگر نیاز دارید که دستگاه را جا به جا کنید بهتر است از نوع چرخ دار آن خریداری نمایید. در بازار کارواش‌های چرخ دار سبک پیدا می‌شوند، کافی است به فروشگاه ابزارآلات معتبر سر بزنید.

راهنمای خرید کارواش خانگی برقی یا بنزینی

بیشتر برای منازل از کارواش‌های برقی استفاده می‌شود. زیرا سر و صدای کمتری داشته و کار با آن ساده تر از نوع بنزینی است. علاوه بر آن کارواش‌های برقی دوستدار محیط زیست هستند و به آن آسیبی نمی‌زنند.

کارواش بنزینی برای کار‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا توان بیشتری داشته و مدت زمان بیشتری می‌توانید با آن کار کنید. از این مدل کارواش در مکان‌هایی که پریز برق وجود ندارد استفاده می‌شود. به همین دلیل بیشتر می‌توانید آن را جا‌به‌جا کنید و به هر سمتی ببرید. از کارواش بنزینی بیشتر در در صنعت استفاده می‌شود و در زمان خرید قیمت بالاتری دارد. این امر باعث شده بیشتر به سراغ کارواش‌های خانگی برقی بروید.

مدت زمان استفاده

اگر می‌خواهید از کارواش خانگی به صورت محدود و در زمان کم استفاده کنید بهترین انتخاب برای شما می‌تواند دستگاه با موتور direct drive باشد. این دستگاه‌ها وزن و قیمت کمتری دارند و معمولا برای کارهای خانگی مناسب هستند. به این نکته توجه داشته باشید که پمپ با سرعت زیاد در حال کار کردن است و این می‌تواند عمر دستگاه را در استفاده‌های طولانی مدت کم کند. اما این نوع موتور برای مصارف خانگی که مدت زمان کمی‌ دستگاه روشن است کافی است.

اما اگر مدت زمان زیادی می‌خواهید که دستگاه روشن باشد باید از کارواش با پمپ‌های تسمه‌ای خریداری نمایید. این مدل پمپ‌ها با سرعت کمتری کار کرده و استهلاک آنها نیز کمتر است.

خرید کارواش خانگی برقی یا بنزینی

مخزن دار یا بدون کف پاش

راهنمای خرید کارواش خانگی مخزن دار یا بدون مخزن به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید. اگر نوع بدون مخزن مواد شوینده را انتخاب کنید برای تمیز کردن باید از روش‌های سنتی کف پاشی استفاده کنید. زیرا هیچ مخزنی برای ریختن ماده شوینده وجود ندارد.

اما در نوع مخزن دار، کار کمی‌ راحت‌تر شده است. در این مدل‌ها مخزن بر روی دستگاه قرار دارد. کافی است مواد شوینده را داخل آن ریخته و با روشن کردن دستگاه از کف پاش آن استفاده کنید.

در بعضی از مدل‌ها مخزن بر روی دسته قرار می‌گیرد. این کار برای کم شدن حجم و فضای اشغالی کارواش خانگی است.

جمع کن شلنگ

در راهنمای خرید کارواش خانگی دو نوع دستگاه شلنگ جمع کن و بدون شلنگ جمع کن وجود دارد. در نوع دارای شلنگ جمع کن با چرخاندن دسته‌ای شلنگ جمع شده و این کار باعث افزایش طول عمر سیم و مرتب کردن دستگاه می‌شود. در نوع بدون شلنگ جمع کن، شلنگ بر روی حلقه‌ای در بدنه آویزان می‌شود. بدون شلنگ جمع کن حجم دستگاه کوچکتر خواهد شد.

لنس در کارواش خانگی چیست؟

یکی از مهمترین قسمت‌ها در کارواش لنس است. لنس به بخش انتهایی لوله خروجی کارواش گفته می‌شود. برخی از مدل‌های کارواش خانگی در زمان خرید بر روی دستگاه دو مدل لنس با پاشش‌های متفاوت می‌گذارند. پاشش لنس به دو صورت خطی و نقطه ای انجام می‌شود.

لنس در کارواش خانگی چیست؟

جمع بندی

راهنمای خرید کارواش خانگی و تمام ویژگی هایی که یک کارواش خانگی خوب باید داشته باشد را با هم بررسی کردیم. همچنین به مقایسه انواع کارواش پرداختیم. اکنون وقت آن رسیده که با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید. اگر تصمیم به خرید کارواش خانگی دارید با شماره‌های موجود تماس گرفته و از مشاوره‌های رایگان متخصصین ما بهره مند شوید. تمام ابزارآلات با کیفیت خانگی و صنعتی در سایت تخصصی ابزارآلات ایران کالا موجود است. منتظر شما در ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه