• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

معرفی بهترین دریل مگنت‌ های خارجی و ایرانی

  • 24 اسفند, 1400 ساعت 14:15
  • 1207 بازدید

بهترین دریل مگنت ‌های خارجی و ایرانی برای استفاده‌های خانگی و صنعتی بسیار اهمیت دارند. دریل‌های مغناطیسی با انواع برند‌های خارجی و ایرانی در بازار بسیار زیاد دیده می‌شود که کیفیت اغلب آنها بالا است. اما در زمان خرید باید اطلاعات کافی درباره بهترین دریل مگنت‌ های خارجی و ایرانی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع آن را تهیه نمایید.

مگنت دریلی که انتخاب می‌کنید اگر با کیفیت نباشد علاوه بر آنکه هزینه زیادی از دست داده‌اید در کار نیز اختلال ایجاد کرده و راندمان کاری و کیفیت کار را کاهش می‌دهد. در این مقاله ابتدا انواع دریل مگنت ها را معرفی کرده سپس چند مدل از بهترین دریل مگنت های خارجی و ایرانی را معرفی و ویژگی هرکدام را بررسی می کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

دریل مگنت چیست

دریل مغناطیسی چیست؟

از دریل مغناطیسی برای سوراخکاری بر روی فلزات استفاده می‌شود. این دریل دارای پایه آهنربایی بسیار قوی بوده که محکم به سطح مورد نظر می‌چسبد. همچنین دریل مگنت قابل حمل بوده و می‌توانید در پروژ‌ها آن را همراه خود ببرید.

انواع مختلف بهترین دریل مگنت ‌های خارجی و ایرانی

امروزه کارخانه‌های تولید کننده ابزارآلات برقی در ایران پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. بسیاری از برند‌های ایرانی به سایر کشور‌های خارجی فرستاده می‌شوند. به همین دلیل دریل مغناطیسی ایرانی نیز انتخاب مناسبی است. در مجموع انواع مختلف دریل‌ها در بازار‌های خارجی و ایرانی به 4 دسته تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی بر اساس نوع کارایی دریل و نحوه سوراخی که ایجاد می‌کند است.

دریل مغناطیسی برقی

دریل مغناطیسی بادی

دریل مغناطیسی هیدرولیک

دریل مغناطیسی شارژی

این نکته را نباید نادیده بگیرید که دریل‌های خارجی مدت زمان زیادی است که مورد استفاده قرار گرفته‌اند و در بازار جا افتاده‌اند. اما دریل‌های داخلی که جدیدا وارد بازار شده‌اند کیفیت عالی داشته و کم کم جایگزین مگنت دریل‌های خارجی شده‌اند.

جهت آشنایی با بهترین دریل های برقی رونیکس کلیک کنید.

انواع دریل مگنت

دریل برقی

یکی از بهترین دریل مگنت ‌های خارجی و ایرانی دریل‌های برقی هستند. اگر در جایی قرار دارید که به پریز برق دسترسی دارید بهترین انتخاب برای شما دریل برقی است. اما باید توجه داشته باشید که باید در جاهای خشک و بدون رطوبت از آن استفاده کنید زیرا امکان اتصال و برق گرفتگی وجود دارد.

تنها نکته منفی در این مدل از دریل‌ها کوتاهی کابل آنها است که باید به پریز برق نزدیک باشید. دریل برقی در مقایسه با دریل شارژی دیگر نگرانی بابت کم شدن شارژ باتری و یا منتظر شدن برای تعویض باتری و شارژ مجدد ندارند. دریل‌های برقی کارایی بسیار بالایی نسبت به دریل شارژی دارد. برای خرید دریل برقی کلیک کنید.

برای آشنایی کامل با دریل برقی، مقاله دریل برقی چیست را بخوانید.

دریل بادی

موتور دستگاه با کمک کمپرسور باد کار می‌کند. یکی از پرقدرت‌ترین دریل‌های مگنت موجود در بازار است که در مکان‌های مرطوب بهترین کاربرد را دارد. همچنین در فضا‌هایی که مواد آتش زا و قابل اشتعال وجود دارد انتخاب دریل بادی بسیار هوشمندانه است.

دریل هیدرولیکی

از این مدل از دریل‌های مغناطیسی برای محیط‌های بسیار مرطوب مانند زیر آب استفاده می‌شود. در صنایع پتروشیمی ‌و دریایی که نیاز به احداث بنا داخل آب دارند معمولا از این دریل استفاده می‌شود. به دلیل آنکه موتور آن با کمک حلقه‌های پلاستیکی ضد آب شده هرگز آب به داخل موتور نفوذ نمی‌کند.

دریل مغناطیسی شارژی

این دریل‌ها با نیروی برق باتری کار می‌کنند. دیگر سیمی‌در کار نیست و قیمت بیشتری نسبت به دریل‌های سیمی‌دارند. در مکان‌هایی که پریز برق وجود ندارد مانند ساختمان‌های تازه ساز این دریل کمک زیادی به شما می‌کنند.

جهت آشنایی با انواع دریل و مقایسه دریل برقی و شارژی کلیک کنید.

بهترین برندهای دریل مگنت ‌های خارجی و ایرانی

دریل‌های خارجی و ایرانی با توجه به تنوع برند‌هایی که دارند در بازار بسیار زیاد هستند. هنگام خرید کردن امکان دارد گیج شوید و ندانید که از کدام برند‌ها خرید نمایید. ما کار شما را ساده‌تر کرده‌ایم. از استادکاران و فعالان حرفه‌ای در این حوزه پرس و جو کرده و به تعدادی از این برند‌ها رسیده‌ایم. در ادامه برخی از آنها را با هم می‌بینیم.

اف‌ ای پاورتولز

ایبن‌اشتاک

جپسون

بی‌دی‌اس

پروموتک

ماکیتا

رونیکس

توسان

رابین

بهترین دریل مگنت‌‌های خارجی و ایرانی کدامند؟

در زمان خرید با نام‌ها و مدل‌های مختلفی از دریل‌ها رو به رو می‌شوید. اما بهتر است از قبل بدانید کدام را باید انتخاب نمایید تا گیج نشوید. در ادامه برخی از بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی را با هم بررسی می‌کنیم. با دانستن ویژگی‌ها و نقاط قوت هر کدام می‌توانید خریدی بهتر داشته باشید.

دریل مگنت اف ای پاورتولز مدل FE32X

دریل مگنت ای اف پاورتولز ساخت کشور آلمان است. قدرت موتور این دریل 1050 وات بوده و وزن آن در حدود 12 کیلوگرم است. به همین دلیل امکان جابه جایی سریع این دستگاه وجود دارد. در این مدل از دریل‌های آلمانی پاور تولز مخزنی برای ریختن مایع خنک کننده در بالای آن وجود دارد. به همین دلیل در زمان سوراخکاری با دریل مگنت مدل FE32X به صورت اتوماتیک مایع خنک کننده در سطح کار ریخته می‌شود.

 مته گردبر مناسب برای این دستگاه تا سایز 32 میلیمتر است. یکی از ویژگی‌های خوب این مدل از دریل مگنت‌ وجود سه نظام اضافه برای قرار دادن مته‌های تَه گرد بر روی آن است. روی این سه نظام می‌توانید مته تا سایز 13 استفاده نمایید. مدل  FE32X برای سوراخ کاری در ورقه‌های نازک ایده‌آل است.

طراحی بدنه و دسته این دریل به صورت ارگونومیک بوده و دست اپراتور در استفاده‌های طولانی مدت خسته نمی‌شود. با توجه به کارایی و کیفیت بالایی که دارد قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارد. دریل مگنت اف ای پاورتولز مدل FE32X دارای ضمانت یک ساله بازرگانی مهندسی رادیران و ایران کالا تولز است. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از نمایندگی این برند، این محصول را خریداری نمایید.

دریل مگنت FE POWERTOOLS مدل FE 100 R/L X

دریل مگنت FE POWERTOOLS مدل FE 100 R/L X

از بین بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی می‌توانیم دریل مگنت FE POWERTOOLS مدل FE 100 R/L X  آلمانی را نام ببریم. موتور پر قدرت 1800 وات این دستگاه دارای 4 دور است. این دستگاه توانایی حرکت به سمت چپ و راست را دارد. این دریل مگنت به دلیل داشتن دور چپ و راست برای قلاویززنی تا سایز 30 مناسب است. دریل مگنت FE POWERTOOLS مدل FE 100 یکی از کامل‌ترین دریل‌هایی است که در مصارف کارگاهی از آن استفاده می‌شود.

وزن دریل که شامل خود دستگاه و پایه آهن ربایی آن می‌شود حدود 27 کیلوگرم است. می‌توانید در سه نظام دستگاه از مته‌های گردبر سایز 100 میلیمتری، تَه گرد تا سایز 20 میلیمتری و کونیک سایز 32 استفاده نمایید.

دریل مگنت FE POWERTOOLS مدل FE 100 R/L X دارای کلید تنظیم سرعت دلخواه و دکمه پاور برقی است. از ویژگی‌های بسیار کاربردی این مدل از دریل مگنت وجود کلیدی برای تغییر دور گیربکس است. این مدل دارای پایه گردان نیز است.  

دریل مگنت پروموتک لهستان مدل PRO-111

دریل مگنت پروموتک لهستان مدل PRO-111

یکی دیگر از بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم دریل پروموتک لهستان مدل  PRO-111است. میزان برق مصرفی این دستگاه 1800 وات است. با مته گردبر این مدل می‌توانید در سطوحی با حداقل قطر 10 میلیمتر و عمق 76 میلیمتر سوراخکاری انجام دهید. همچنین بیشترین ظرفیت تراشکاری دریل مگنت مدل PRO-111، 111 میلیمتر است. اسپیندل دستگاه 4 میلیمتر است.

کورس دریل مگنت پروموتک لهستان مدل PRO-111، 230 میلیمتر است. مگنت بسیار قوی دستگاه دارای توان 2243 کیلوگرم بوده که محکم بر روی سطوح فلزی می‌چسبد و با خیال راحت می‌توانید دریل کاری نمایید. ابعاد دستگاه 120 × 63 × 240 میلمیتر است. این دریل مگنت خارجی دارای کنترل پذیری قدرت و میدان مغناطیسی بوده و سه نظام این دریل توانایی قرار گیری مته گردبر با سایز 111 و مته ته کونیک تا سایز 47 را دارد.

موتور دستگاه دارای محافظ الکتریکی در برابر بار اضافه است. همچنین جعبه دنده آن می‌تواند نیروی بار اضافه وارد شده به دستگاه را کنترل کند. وجود چراغ ال ای دی این دستگاه آن را از سایر دریل مگنت‌ها متمایز کرده است. دریل مگنت مدل 111 پروموتک دارای وزن 31 کیلوگرم بوده و قابلیت جا به جایی دارد.

دریل مگنت اف ای پاورتولز مدل FE 60 R/L X

از بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی می‌توان به دریل آلمانی پاورتولز مدل FE 60 R/L X اشاره کرد. دریل مدل FE 60 R/L X  یکی از پرکاربردترین نمونه‌های مگنت دریل است و برای ایجاد سوراخ با قطر 6 سانتی‌متر مناسب است. روی سه نظام دستگاه می‌توانید مته کونیک با سایز 25 میلیمتر و مورس 3 و مته ته گرد تا سایز 20 را نصب نمایید.

این مدل دارای دو سرعت 280 و 580 دور در دقیقه است. دستگاه بسیار سبک و حدود 15 کیلوگرم وزن دارد. مدل FE 60 R/L X دارای منبع خنک کننده اتوماتیک در حین سوراخکاری است. خرید این دستگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر از سایت ایران کالا تولز این دستگاه را خریداری نمایید از گارانتی یک ساله این محصول توسط این شرکت برخوردار خواهید شد.

دریل مگنت اف ای پاورتولز مدل FE50X

دریل مگنت اف ای پاورتولز مدل FE50X

دریل اف ای پاورتولز مدل FE50X به عنوان یکی از بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی دارای قدرتی معادل 1150 وات است. وزن این دریل ساخت کشور آلمان 13 کیلوگرم بوده به همین دلیل می‌توانید به آسانی آن را جا به جا کنید. سه نظام دستگاه توانایی نگه داری مته گردبر تا سایز 50 میلیمتر و مته ته کونیک تا سایز 23 میلیمتر را دارد.

قدرت آهن ربای دستگاه 10.400 نیوتن بوده که بسیار قوی به سطوح مورد نظر چسبیده و با خیال راحت قابلیت استفاده و سوراخکاری در ارتفاعات را دارد.  قدرت آهن ربایی این دریل 1500 کیلوگرم است.

از ویژگی‌های مهم دستگاه می‌توانید به قیمت کم و کیفیت عالی دستگاه اشاره کنیم. اگر مشتری بخواهد امکان نصب سه نظام با سایز 16 روی دستگاه وجود دارد. دو دور گیربکسی برای تغییر سرعت دارد. خاصیت قلاویزی را این مدل دریل مگنت ندارد.سرعت چرخش 250 تا 450 دور در دقیقه در حالت آزاد را دارد.

دریل مگنت RADIRAN  مدلPRO110

دریل مگنت ایرانی رادیران را می‌توانیم در میان لیست بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی یکی از پر طرفدارترین‌ آنها بدانیم. قدرت موتور دریل مگنت RADIRAN مدلPRO110، 1700 وات بوده که بسیار قدرتمند است. با این مدل از دریل مگنت رادیران مدل PRO110 می‌توانید سوراخ‌هایی به قطر 10 سانتیمتر با مته گردبر ایجاد نمایید. همچنین با مته کونیک مورس 3 حفره‌هایی تا قطر 3.2 سانتیمتر را حفر نمایید. این دریل مگنت تغییر سرعت 4 گیربکسی دارد و سرعت چرخش در حالت آزاد 215 تا 680 دور در دقیقه است.

 

نکات مهم در خرید بهترین دریل

در خرید بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟.

در زمان خرید چند فاکتور اصلی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند باعث خرید بهتر دریل مگنت شود.

قدرت موتور

دریل‌ها با توجه به کارایی که دارند موتور‌ها با قدرت‌های متفاوتی نیز دارند. در زمان خرید باید به قدرت موتور مورد نیاز برای سوراخکاری توجه نمایید. اگر مصرف روزانه شما زیاد بوده و بر روی سطوح سخت و فولادی سوراخکاری را انجام می‌دهید باید از دریل‌ها با قدرت بالای 10 آمپر استفاده کنید. اما مگنت دریل‌ها با آمپر کمتر را می‌توانید روی کار‌های سبک و فلزاتی که تراکم بالایی ندارند استفاده نمایید.

برخی از موتور‌ها دارای سیستم خنک کننده موتور هستند. به همین دلیل کیفیت موتور نیز در زمان خرید باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد استفاده نکردن از بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی با دور بالا است. در حقیقت تا 7 ساعت بعد از روشن کردن دستگاه نباید از دور موتور تند دستگاه استفاده کنید. اما پس از آن بدون هیچ نگرانی می‌توانید از دور بالای دستگاه کمک بگیرید.

برای آشنایی با ویژگی های دریل بتن کن و راهنمای خرید آنن کلیک کنید.

خاصیت آهنربایی دریل

آهن رباهایی که در مگنت دریل‌ها به کار می‌روند قدرت‌های متفاوتی دارند. اما باید به آن توجه زیادی داشته باشید. بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی را اگر می‌خواهید در بالای سر و به شکل عمودی استفاده کنید باید قدرت بسیار بالایی داشته باشند تا در حین کار روی سر سقوط نکنند. همچنین باید در برابر لرزش بسیار مقاوم بوده تا در حین کار در یک جا ثابت بماند. خاصیت مغناطیسی دستگاه‌ها متفاوت از هم کار می‌کنند. برخی قبل از روشن کردن دستگاه آهن ربا فعال می‌شود و برخی بعد از روشن شدن، به همین دلیل باید قبل از شروع به کار دستگاه از چگونگی راه‌اندازی خاصیت آهن ربایی آن مطلع شوید.

آسانی در استفاده از دریل

به دلیل آن‌که مدت زمان زیادی باید با دریل کار کنید راحتی و سبکی آن می‌تواند به بالا رفتن راندمان کار شما کمک کند. اگر به این نکته توجه کنید سوراخکاری بهتر و با دقت‌تری خواهید داشت.

برای آشنایی با دریل برقی، مقاله آموزش کار با دریل را بخوانید.

وزن دستگاه

بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی را باید در پروژه‌ها برده و کار‌های سوراخکاری را انجام دهید. باید از مگنت دریل‌هایی استفاده کنید که وزن کمی ‌داشته و قابلیت جا به جایی داشته باشند.

ایمنی بالا

در حین کار مهمترین نکته داشتن امنیت است. اگر ‌ایمنی بالا نباشد امکان دارد با خطرات جبران ناپذیری رو به رو شویم. به همین دلیل باید به مشخصات دستگاه و چگونگی کار با دستگاه دقت نمایید تا دچار حادثه نشوید. قبل از هر چیز لازم است حتما دفترچه همراه با دستگاه را مطالعه نمایید.

نوع مته

مته‌ها در انواع مختلف، سایز‌ها و جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. ابتدا باید بدانید که روی چه سطوحی نیاز به سوراخکاری دارید سپس مته مناسب با آن را خریداری نمایید. روی فولاد‌های ضخیم و متراکم بهتر است از مته‌های الماسه و تیتانیوم که مقاومت بالایی دارند استفاده نمایید.

برای خرید مته گردبر کلیک کنید.

مته‌ها در زمان کار حرارت زیادی تولید می‌کنند. دقت داشته باشید که استفاده از خنک کننده‌ها بسیار موثر است. برخی از بهترین دریل مگنت‌ های خارجی و ایرانی دارای مخزن آب‌ صابون هستند و قبل از شروع باید شلنگ مخزن را با مهره‌های روی دستگاه محکم ببندید. سپس شیر مخزن را باز کنید تا آب ‌صابون مانع از داغ شدن مته شود. با این کار عمر مته بالا می‌رود.

برای آشنایی کامل با مته گردبر، مقاله مته گردبر چیست و انواع آن کدامند را بخوانید.

خاصیت چکشی

بهترین دریل مگنت‌ های خارجی و ایرانی دارای خاصیت چکشی هستند. به همین دلیل نباید حین استفاده، فشار زیادی به آنها وارد نمایید. زیرا امکان شکستن مته در کار وجود دارد.

بهترین دریل مگنت

 

از مگنت دریل در کجا استفاده می‌شود؟

در صنایع مختلفی از بهترین دریل مگنت‌ های خارجی و ایرانی استفاده می‌کنیم. در ادامه برخی از این صنایع آورده شده‌اند.

خودروسازی و وسایل نقلیه

صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

تعمیرگاه‌های سیار

سوله سازی

کارگاه‌های تولیدی

جوشکاری فلزات

ساختمان‌سازی و انبوه‌سازی

کشتی‌سازی

پل‌سازی

برای آشنایی با کاربرد و نحوه استفاده از فرز انگشتی، کلیک کنید.

ویژگی انواع دریل مگنت

جمع بندی

ویژگی‌ های بهترین دریل مگنت‌های خارجی و ایرانی را با هم در این مقاله بررسی کردیم. با برخی از بهترین برند‌های دریل‌های مغناطیسی و برخی از نکات کاربردی آنها آشنا شدیم. اگر قصد خرید دریل مگنت خارجی و ایرانی را دارید می‌توانید از سایت تخصصی ابزارآلات ایران کالا اقدام نمایید. تمامی‌ابزارآلات موجود دارای ضمانت اصل بودن و بازگشت 7 روزه کالا هستند. قبل از خرید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از مشاوره‌های رایگان متخصصین ما بهره‌مند شوید. منتظر شما در ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه