• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

ویژگی‌های دریل بتن کن و راهنمای خرید آن

  • 11 دی, 1400 ساعت 18:59
  • 414 بازدید

در راهنمای خرید دریل بتن کن ابتدا باید بدانید دریل برقی یک ابزار فوق العاده همه کاره در سایز کوچک است و زمانی که با بتن و سنگ تراشی روبرو می‌شوید، به کاربردی ترین ابزار تبدیل می‌شود.

در راهنمای خرید دریل بتن کن از دریل چکشی برای کاربردهای سوراخکاری مانند سوراخ کردن بتن، سنگ، بلوک و آجر استفاده می‌شود. در ادامه انواع دریل و همچنین مواردی که در زمان خرید دریل بتن کن باید به آن توجه کنید آورده شده است.

ویژگی‌های دریل بتن کن

انواع دریل

دریل چکشی

دریل معمولی

دریل ضربه‌ای( دریل پیچ گوشتی)

هر سه این ابزار بسیار شبیه به هم هستند. دستگیره تپانچه‌ای، سوئیچ ماشه و یک مته روی چاک دارند. به آسانی می‌توان یک دریل چکشی را با دریل معمولی و دریل ضربه‌ای اشتباه گرفت. اما کارایی آنها با هم کمی متفاوت است. برای سوراخ کردن بتن باید از دریل چکشی استفاده کنیم.

برای آشنایی نگهداری و کار با دریل برقی کلیک کنید.

چگونه دریل چکشی کار می‌کند

دریل‌های چکشی با چرخاندن دو دیسک روی یکدیگر، عملکرد دریل و حرکت مته را بهبود می‌بخشد. دیسک‌ها مانند یک چرخ با دندانه‌های منحنی و برآمدگی‌دار، ضخیم و بادامک شکل هستند. یکی از آنها به سرعت در برابر دیسک دیگر بالا و پایین می‌شود.

این ضربه‌های سریع، نیروی چکشی را به چاک وارد می‌کنند و به دریل‌های چکشی اجازه می‌دهند حتی بست‌های بلندتر را خیلی راحت‌تر از یک دریل معمولی در چوب سخت قرار دهند. همچنین این عمل چکشی به این دریل‌ها اجازه می‌دهد تا سوراخ‌های منظمی را به سرعت در بتن ایجاد کنند.

تفاوت دریل برقی با دریل چکشی

تفاوت دریل‌های چکشی با دریل‌های معمولی

دریل‌های چکشی، درست مانند دریل‌های معمولی، می‌توانند یک بلوک بتنی را با یک مته سنگ تراشی سوراخ کنند. تفاوت عملکرد آنها در زمان انجام کار است. زمان سریع انجام کار از ویژگی‌های دریل بتن کن است. اما با دریل‌های معمولی علاوه بر آنکه زمان زیادی می‌برد به قطعات داخلی دریل نیز فشار وارد می‌شود.

دریل‌های معمولی برای سوراخ کردن بتن ده ساله می‌سوزند، در حالی که دریل چکشی در تمام طول روز سوراخ به سوراخ می‌تواند بدون وقفه کار کند. به لطف نیروی کوبشی که این دریل‌ها دارند در سنگ تراشی بسیار کارآمد هستند.

دریل معمولی

تفاوت دریل‌های چکشی با دریل‌های ضربه ای

درست مانند دریل‌های چکشی، دریل‌های ضربه‌ای نیز همان عملکرد چکشی را دارند که به ابزار کمک می‌کند کار خود را انجام دهد. برخلاف ویژگی‌‌های دریل بتن کن، دریل ضربه‌ای فقط برای نصب یا برداشتن مهره‌ها و پیچ‌ها طراحی شده‌اند. در حالی که دریل‌های چکشی به طور خاص برای سوراخ کردن بتن به‌کار می‌روند. دریل‌های ضربه‌ای نمی‌توانند کار دریل چکشی را انجام دهد و برعکس آن نیز صدق می‌کند.

راهنمای خرید دریل بتن کن و انواع دریل بتن کن

وقتی صحبت از دریل‌های چکشی می‌شود، معمولاً دو نوع اصلی در بازار یافت می‌شود. دریل‌های چکشی و دریل‌های چرخشی. ویژگی‌‌های دریل بتن کن چکشی و دریل‌های چرخشی کمی مشابه هستند. از سوی دیگر، دریل‌های دوار یا چرخشی را می‌توان به عنوان دریلی در نظر گرفت که به طور خاص برای حفاری یا چکش کاری بتن و سنگ تراشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله راهنمای خرید دریل بتن کن، ما به شما انواع این محصول را معرفی می‌کنیم.

برای خواندن مقاله راهنمای خرید دریل برقی کلیک کنید.

انواع دریل بتن کن

انواع دریل بتن کن

درست مانند اکثر ابزارهای برقی، گزینه‌های شما در مورد دریل‌های بتن کن چکشی نیز به نوع برقی سیمی یا مدل‌های باطری بی سیم در دو نوع بزرگ و کوچک تقسیم می‌شود.

با این حال، به طور کلی، اگر می‌خواهید بتن سخت و سنگ تراشی انجام دهید، قوی‌ترین دریل‌های چکشی را باید خریداری نمایید. دریل‌های چکشی بتن کن بزرگ، یا حتی چکش‌های چرخشی، در تمام طول روز می‌توانند عمل سوراخ کردن را انجام دهند. این دریل‌ها بیشتر از 10 سال این کار را مداوم و بدون خرابی برای شما انجام خواهند داد.

دریل‌های چکشی کوچک

ویژگی‌‌های دریل بتن کن کوچک به شما این امکان را می‌دهد که در کار‌های سبک از آنها استفاده کنید. دریل‌های کوچک بیشتر شبیه دریل‌های معمولی با عملکرد چکشی هستند. یکی از مواردی که در راهنمای خرید دریل بتن کن به آن اشاره می‌شود، قیمت ارزان این دریل‌های کوچک نسبت به دریل‌های بزرگ است. دیگر تصمیم با شماست که چه بودجه ای را می‌خواهید صرف خرید دریل کنید. دریل‌های شارژی که با باتری کار می‌کنند نیز قیمت بالاتری نسبت به دریل‌های سیمی دارند.

در راهنمای خرید دریل بتن کن کوچک آمده است که موتور‌های 6 تا 8 آمپر دارند. اگر دقت کنید می‌بینید این قدرت نمی‌تواند کار‌های سوراخکاری روی بتن‌های قدیمی را با سرعت انجام دهد. مسلما ویژگی‌‌های دریل بتن کن کوچک باعث می‌شود برای سوراخکاری ساعت‌ها معطل شوید. اما برای کار‌های نجاری و یا سنگ تراشی‌های سبک این نوع دریل‌ها بسیار کارآمد هستند.

دریل‌های چکشی بزرگ

در راهنمای خرید دریل بتن کن بزرگ نیز می‌بینیم که موتور‌هایی با قدرت 7 تا 10 آمپر هستند. این قدرت موتور می‌تواند به راحتی انواع بتن را بدون وقفه و ساعت‌ها سوراخکاری کند. اگر از انواع پیشرفته‌تر این محصول استفاده کنید حتما مزایای بیشتری برای شما خواهند داشت.

ویژگی‌‌های دریل بتن‌کن که باید به آن توجه کنید

دسته کمک جانبی به شما کمک می‌کند که ابزار را با هر دو دست بگیرید تا سوراخکاری دقیق و کنترل شده‌ای داشته باشید.

ماشه با سرعت متغیر به شما این امکان را می‌دهد سرعت دریل را کنترل کنید. همچنین می‌توانید از دریل چکشی نه تنها بر روی سنگ تراشی و بتن بلکه برای چوب نیز استفاده کنید.

ماشه دو انگشتی به افزایش راحتی و کنترل بیشتر کمک می‌کند.

دسته جانبی قابل تنظیم با عمق سنج به شما امکان می‌دهد کنترل و تطبیق پذیری بیشتری با ابزار حتی در نقاطی که دسترسی به آن سخت است داشته باشید.

کیف حمل، یک مزیت بزرگ است. به خصوص اگر مجموعه‌ای از مته‌ها را با ابزار خود حمل کنید.

روشنایی LED داخلی دریل که ناحیه مورد نظر را روشن می‌کند. به شما کمک می‌کند تا بهتر ببینید چه کاری انجام می‌دهید.

موتورهای EC بدون برس کارآمدتر هستند. زیرا خنک‌تر کار می‌کنند و با داشتن ویژگی‌های خاصی مانند استارت نرم یا دور معکوس کار با آن آسانتر می‌شود.

یک سوئیچ چکشی به شما امکان می‌دهد عملکرد چکشی را خاموش کنید و از دریل‌های چکشی به عنوان یک دریل معمولی استفاده کنید.

تفاوت دریل چکشی شارژی و سیمی

تفاوت دریل چکشی شارژی و سیمی

از جمله دیگر مواردی که باید در راهنمای خرید دریل بتن کن به آن دقت کنید، تفاوت دریل چکشی شارژی و سیمی است. مشکل بزرگ دریل‌های چکشی سیمی، این است که قبل از استفاده از آنها باید به پریز برق وصل شوند. اگر با این ویژگی کنار بیایید مدت زمان نامحدودی می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین دریل‌های برقی که با مدل‌های سیم دار ارائه می‌شوند، معمولاً دریل‌های بزرگتر و قوی‌تری هستند.

دریل‌های چکشی و چرخشی ابزارهای قدرتمندی هستند. زمانی که بخواهید از آنها برای هدف مورد نظر خود مانند سوراخکاری روی بتن و یا سنگ تراشی استفاده کنید انرژی زیادی مصرف خواهند کرد. داشتن یک دریل چکشی سیمی به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به منتظر ماندن برای شارژ مجدد به حفاری ادامه دهید. این ابزارها معمولاً به اندازه کافی ایمن هستند که از نوع سیم دار آن استفاده کنید.

از سوی دیگر، دریل‌های چکشی شارژی در محل کار بسیار کاربردی‌تر هستند و هیچ سیمی در کار نیست. اگر زمانی نیاز به سوراخ کردن روی سقف یا تیرهای بتنی دارید، مدل‌های باتری دار ممکن است برای شما مفیدتر باشند.

اگر روی نردبان یا داربست کار می‌کنید، نوع شارژی آنها قابلیت حمل راحت‌تری داشته و بیشتر به کارتان می‌آید. باتری‌های بهتری که با مارک‌های خوب عرضه می‌شوند، می‌توانند زمان زیادی شارژ را نگه دارند. پس باید ببینید چه استفاده‌ای از این دریل‌ها می‌خواهید بکنید و با توجه به نیازتان خریداری نمایید.

جمع بندی

راهنمای خرید دریل بتن کن و ویژگی‌‌های دریل بتن کن که در زمان خرید باید به آن توجه کنیم مانند قدرت موتور را با هم بررسی کردیم. همچنین باید در ابتدا بدانیم چه نوع سوراخکاری با چه سختی می‌خواهیم انجام دهیم، سپس اقدام به خرید دریل بتن کن کنیم.

اگر قصد خرید دریل بتن کن و ابزارآلات خانگی و صنعتی را دارید مشاوران ایران کالاتولز می‌تواند به شما در این زمینه راهنمایی‌های لازم را بکنند. تمام محصولات ما دارای ضمانت بازگشت 7 روزه بوده و در سریعترین زمان ممکن خرید شما به دستتان خواهد رسید. با‌کیفیت‌ترین و قیمت مناسب‌ترین محصولات را از این سایت تهیه نمایید. در ایران کالاتولز منتظر شما هستیم.

مطالب مشابه