• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

کاربرد پیچ گوشتی برقی

  • 11 آذر, 1400 ساعت 15:50
  • 480 بازدید

کاربرد پیچ گوشتی برقی با یک پیچ گوشتی دستی متفاوت است. اگرچه هر دو ابزار یک هدف واحد را برای سفت کردن یا شل کردن پیچ ها انجام می‌دهند اما تفاوت اصلی در منبع نیرو محرک است. پیچ گوشتی‌های دستی با نیروی اعمال شده توسط کارگر کار می‌کنند و پیچ گوشتی‌های برقی از منبع الکتریکی که به آن متصل است انرژی می‌گیرند.

کاربرد پیچ گوشتی برقی به دلیل دقت و بهره وری طرفداران زیادی در میان اپراتورهای خط مونتاژ پیدا کرده است و در عین حال هزینه و ریسک اشتباهات و همچنین خطرات آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد. بنابراین، مهم است که یک پیچ گوشتی برقی در جعبه ابزار خود داشته باشید. اکنون در این مقاله با پیچ گوشتی برقی و انواع آن و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت. ابزار آلات معمولا زندگی ما را آسان تر می‌کنند.

برای آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات در منزل بر روی این مقاله کلیک کنید.

انواع مختلف پیچ گوشتی برقی

انواع مختلف پیچ گوشتی برقی

از انواع مختلف پیچ گوشتی های برقی برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. از این رو، انتخاب کارکرد پیچ گوشتی مناسب با کار شما بسیار مهم است. برای تهیه بهترین گزینه برای خرید پیچ گوشتی برقی باید در ابتدا به این سوالات پاسخ داده شود.

1- پیچ گوشتی های من چقدر باید سریع باشند؟

هر پیچ گوشتی برقی حداکثر و حداقل دور در دقیقه خود را دارد. به طور کلی، یک پیچ گوشتی الکتریکی با دور در دقیقه بالاتر پتانسیل گشتاور کمتری دارد.

2- کار من به چه مقدار گشتاور نیاز دارد؟

هر پیچ گوشتی محدوده خاصی دارد که تحت آن کار می کند. مدل‌های با گشتاور بسیار کم برای کار با پیچ های ظریف استفاده می‌شوند در حالی که پیچ‌گوشتی‌های با گشتاور بالا، برای کاربردهای صنعتی ایده‌آل هستند.

3- کدام را انتخاب کنم؟ کاربرد پیچ گوشتی برقی یا ساده؟

در کار‌های ساده مانند کارهای خانگی کمتر به پیچ گوشتی برقی نیاز خواهید داشت. اما برای یک کارگر خط تولید، گزینه های مختلفی برای بستن پیچ ها وجود دارد. مانند کاربرد پیچ گوشتی برقی دستگیره دار و زاویه دار، پیچ گوشتی تپانچه ای یا درون خطی با انواع مختلف ماشه. این افراد لازم است از پیچ گوشتی برقی استفاده کنند.

کار با پیچ گوشتی برقی

4- چه سایز پیچ گوشتی  برای کار من لازم است؟

پیچ گوشتی های برقی دارای قطعاتی هستند که می‌توان آنها را تغییر داد تا اندازه ها و سبک های مختلف پیچ را شل یا سفت کنند.

5- آیا باید پیچ گوشتی برقی خود را کالیبره کنم؟

در جایی که به دقت زیاد نیاز است، مهم است که بدانید به چه نوع پیچ گوشتی نیاز دارید. برخی از پیچ گوشتی ها مبدل داخلی دارند در حالی که برخی دیگر با روش های مختلف اندازه گیری کار می‌کنند.

6- آیا به لوازم جانبی اضافی برای  کاربرد پیچ گوشتی برقی خود نیاز دارم؟

لوازم جانبی مانند بازوهای گشتاور، متعادل کننده ها، سیستم های موقعیت یابی، علامت زن، تضمین کیفیت و مراحل ایمنیِ بیشتری را به فرآیند شما اضافه می‌کنند. تجهیزات اضافی برای نگهداری خوب پیچ گوشتی ها مهم هستند.

7- چه مدت از پیچ گوشتی استفاده خواهید کرد؟

مدت زمانی که از پیچ گوشتی استفاده می‌کنید را در نظر بگیرید. اگر قرار است برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، به دنبال مواردی باشید که تا حد امکان راحت و سبک باشند.

مزایای پیچ گوشتی برقی

مزایای پیچ گوشتی برقی

راحتی: پیچ گوشتی برقی به شکلی است که به راحتی می توان آن را در دست نگه داشت، به همین دلیل کار کردن با آن راحت است. این ابزارها با توجه به سرعت بالایی که دارند می‌توانند بسیار سریعتر کار کنند. برخی از مدل‌ها دارای لوازم جانبی مفیدی مانند کیف حمل و طیف وسیعی از پیچ‌ها هستند که راحتی بیشتری را برای کار فراهم می‌کنند.

کار کمتر: در حین استفاده از پیچ گوشتی برقی، به تلاش کمتری نیاز خواهید داشت. هنگامی که یک قطعه کار به تعداد زیادی پیچ نیاز دارد، کاربرد پیچ گوشتی برقی برای آن ایده‌آل است. پیچ گوشتی‌های برقی به شما این امکان را می‌دهند که با همان ابزار کارهای مختلفی را انجام دهید.

کارآمدی: این ابزار اجازه می‌دهد تا پیچ ها را با دقت و سریع باز یا بسته کنید. پیچ گوشتی‌های برقی دارای مته قدرتمندی هستند و تا سال ها پیچ بسته شده شل نخواهد شد.

دو کاره: در اکثر پیچ گوشتی‌های برقی سرعت متغیر و عملکرد معکوس همیشه مشترک هستند. سرعت متغیر کنترل و کارایی بیشتر را در حین کار تضمین می کند و عملکرد معکوس یک ویژگی بارز است که اجازه می دهد تا به سرعت پیچ ها را باز کنید. پیچ گوشتی‌های برقی به دلیل سرعت قابل تنظیم خود، کار را سریع تر انجام می دهند.

مقرون به صرفه: برای به دست آوردن نتایج عالی به انواع مختلفی از پیچ ها در جعبه ابزار خود نیاز دارید. این پیچ ها به پیچ‌گوشتی‌هایی با اشکال مختلف نیاز دارند، زیرا هر کدام برای کاری مناسب هستند. اما اگر یک پیچ گوشتی برقی چند منظوره تهیه کنید، می توانید از مزایای مختلف ترکیبی در یک دستگاه لذت ببرید. به این ترتیب شما می توانید با هزینه بسیار کم تمام سایز های مختلف پیچ را ببندید.

برای آن که با پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت، آشنا شوید، کلیک کنید.

کاربردهای مختلف پیچ گوشتی برقی

جمع بندی

کاربرد پیچ گوشتی برقی و مزایای استفاده از آن در این مقاله با هم بررسی کردیم. همچنین تفاوت‌ها و قابلیت‌های متفاوت پیچ گوشتی برقی و سنتی را متوجه شدیم. هنگام خرید یک ابزار برقی با قابلیت پیچ گوشتی دو گزینه متفاوت وجود دارد. ابزاری انتخاب کنید که صرفا یک عملکرد اصلی آن پیچ‌گوشتی است مانند پیچ‌گوشتی برقی یا درایور ضربه‌ای، یا ابزاری را انتخاب کنید که پیچ‌گوشتی را در میان بسیاری از کار های دیگر، مانند دریل ترکیبی یا دریل‌ران، ارائه می‌دهد.

اکنون می‌توانید پس از مطالعه تمام نکات مهم مربوط به این ابزار، تصمیم خود را برای خرید بگیرید. برای خرید پیچ گوشتی برقی به سایت ایران کالا تولز مراجعه کنید. در این سایت طیف گسترده ای از ابزارهای مختلف از جمله پیچ گوشتی برقی و دریل را به صورت آنلاین با قیمتی مقرون به صرفه خواهید دید. همچنین می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

مطالب مشابه