• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

آشنایی با انواع دریل و مقایسه دریل برقی و شارژی

  • 24 بهمن, 1400 ساعت 18:43
  • 421 بازدید

مقایسه دریل برقی و شارژی را در این مقاله با هم می‌خوانیم. دریل‌ها انواع مختلفی دارند. ظاهر آن‌ها اغلب شبیه به هم بوده اما این ابزارآلات که برای سوراخکاری به کار می‌روند اختلاف در کارکرد و عملکرد دارند. امروزه دریل‌های برقی و شارژی کاربرد‌های زیادی در خانه‌ها، کارهای صنعتی و نیمه صنعتی دارند. مقایسه دریل برقی و شارژی در زمان کار کردن مشخص می‌شود. تفاوت آنها در سرعت، گشتاور و منبع تغذیه‌ای است که با آن کار می‌کنند. بیشتر باید به قدرت و شرایط کار با انواع دریل‌ها دقت نمایید.

دریل برقی یا شارژی کدام را انتخاب کنیم؟

دریل برقی یا شارژی کدام را انتخاب کنیم؟

زمانی که وارد فروشگاه تخصصی ابزارآلات می‌شوید و به سراغ دریل‌ها می‌روید در نگاه اول تمام آنها شبیه به هم هستند. دریل‌های برقی، دریل‌های شارژی و ‌پیچ‌گوشتی‌های برقی تقریبا مشابه بوده و احتمال دارد که گیج شوید. اما در واقعیت اینها با هم تفاوت هایی دارند. هر کدام کار متفاوتی بر عهده دارند. امروزه استفاده از ابزارآلات شارژی به دلیل کیفیت باتری‌ها مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. در ادامه به مقایسه دریل برقی و شارژی و مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت.

جهت آشنایی با راهنمای خرید دریل برقی کلیک کنید.

دریل شارژی

کار با دریل شارژی بسیار آسان است. حتی اگر بار اول است که می‌خواهید با دریل کار کنید این وسیله شارژی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در دریل شارژی دیگر نیاز به پریز برق و کابل‌های بلند ندارید. دریل‌های برقی بیشتر برای سوراخکاری و باز و بسته کردن پیچ‌ها استفاده می‌شوند.

دریل شارژی باید به عنوان اولین وسیله و پر‌مصرف‌ترین ابزارآلات در کنار جعبه ابزار شما وجود داشته باشد. زیرا برای انجام کوچکترین کار در منزل از آویزان کردن وسایل تزیینی تا وصل کردن میله پرده به دریل احتیاج پیدا می‌کنید.

جهت آشنایی با نحوه نگهداری و کار با دریل برقی کلیک کنید.

معایب دریل شارژی

معایب دریل شارژی

برای پروژه‌ها و کار‌های سنگین مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. زیرا مدام باید باتری آن تعویض شود و یا آن را شارژ کنید.

شارژ کردن باتری کمی‌طول می‌کشد و زمان تلف می‌شود.

باید همیشه از دریل شارژی استفاده کنید وگرنه باتری آن در صورت خاموشی مداوم خراب می‌شود. حتی اگر قصد استفاده از آن را ندارید باید آن را روشن و خاموش کنید تا باتری خراب نشود.

امروزه تفاوت قیمتی زیادی در مقایسه دریل برقی و شارژی وجود ندارد. اما نکات ریز دیگری هستند که باید آنها را در نظر بگیرید.

اگر بخواهید به صورت مداوم کار کنید دریل‌های شارژی نیاز به تعویض باتری دارند. پس همیشه باید یک باتری اضافه و شارژر به همراه داشته باشید. برای شارژ کردن نیز نیاز است که در کنار پریز برق باشید. اما اگر می‌خواهید گاهی با دریل شارژی کار کنید برای استفاده‌های کوتاه مدت مناسب است. همچنین اگر زمان لازم برای انجام کار دارید و می‌توانید منتظر شارژ شدن باتری شوید باز هم دریل شارژی گزینه مناسبی برای شما است. در غیر این صورت باید به سراغ دریل‌های برقی بروید.

باتری مورد نیاز برای دریل شارژی

باتری مورد نیاز برای دریل شارژی

کار‌های سنگین به قدرت بیشتری نیاز دارند و این قدرت باید از باتری‌های بزرگ با گنجایش بالا گرفته شود. ولتاژ در دریل‌های شارژی 8 تا 18 ولت و گنجایش آن 1.5 تا 4 آمپر ساعت است. نوع باتری و اجزای تشکیل دهنده آن نیز در کیفیت باتری تاثیر دارد. هر چه باتری، ولتاژ و آمپر آن بالاتر باشد بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

باتری‌های نیکل کالادیوم معمولا کمی‌سنگین‌تر و حدود 1 کیلوگرم هستند. اما باتری‌های لیتیوم یونی بسیار سبک و در حدود 200 گرم وزن دارند. حتی در دو باتری هم اندازه آنکه از لیتیوم یونی ساخته شده است وزن بسیار کمتری دارد.

اگر به صورت طولانی مدت با دریل شارژی کار می‌کنید باید از باتری‌های سبک استفاده کنید. در صورتی که وزن دریل زیاد باشد مشکلاتی در عملکرد کار با دریل و دست شما ایجاد خواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که قیمت این باتری‌ها کمی‌بالاتر از نوع سنگین و نیکلی آنهاست.

مزایای دریل شارژی

در مقایسه دریل برقی و شارژی مهمترین مزیت دریل شارژی بی نیاز بودن به پریز برق در نزدیکی دریل است.

به دلیل وزن کم به راحتی قابل حمل است. به همین دلیل کارکردن با این دستگاه از نوع برقی آن ساده‌تر است. زمانی که در ارتفاع و یا شرایط نامتعادل کار می‌کنید این مزیت بسیار به چشم می‌آید.

در جاهای تنگ که دریل کاری دشوار است این دریل به کمک شما می‌آید.

باتری را اگر مناسب انتخاب کنید قدرت بالایی خواهد داشت.

به دلیل نداشتن سیم یا کابل برق کار با این دستگاه دارای انعطاف بیشتری است.

به دلیل نداشتن سیم نیازی به پیدا کردن پریز برق و کشیدن کابل برق نیست.

دریل شارژی تجهیزات کمتری به همراه دارد به همین دلیل با فضاهای منظم‌تر و ایمن‌تری رو به رو خواهید بود.

روی باتری نشانگری وجود دارد که میزان باقیمانده شارژ را نشان می‌دهد.

بعضی از مدل‌های دریل شارژی دارای سیستم شارژ سریع یا فست شارژ هستند. از این قابلیت در زمان‌هایی که خیلی عجله دارید می‌توانید استفاده کنید.

دریل برقی

دریل برقی

برای آنکه بهتر با مقایسه دریل برقی و شارژی آشنا شوید تا به اینجا از دریل شارژی و معایب و مزایای آن گفتیم. اما در ادامه باید به بررسی دریل برقی نیز بپردازیم تا مقایسه کاملی از این دو دستگاه داشته باشیم.

دریل برقی از ابزارآلات پر مصرف در مشاغل گوناگون است. دریل دارای دو نوع کاربرد تخصصی و عمومی ‌است. زمانی که در منزل از آن استفاد ه می‌کنید از کاربرد عمومی ‌آن بهره‌مند می‌شوید.

این وسیله برقی با چرخاندن مته باعث سوراخکاری در چوب، سیمان، آهن، سرامیک و سایر سطوح می‌شود. همچنین اگر مته پیچ‌گوشتی‌دار استفاده کنید به آسانی پیچ‌ها را باز و بسته خواهید کرد.

جهت آشنایی با بهترین دریل های برقی رونیکس کلیک کنید.

آشنایی با قسمت‌های مختلف دریل برقی

دریل، از دسته، دکمه برای روشن و خاموش کرد، دکمه معکوس گرد، دکمه برای تنظیم گشتاور، سه نظام، کابل برق و دکمه قفل محافظ تشکیل شده است. دریل برقی همانطور که از نامش پیداست به وسیله برق شهری شروع به کار می‌کند. به وسیله کابل، دریل به پریز برق متصل می‌شود.

مقایسه دریل برقی و شارژی

مقایسه دریل برقی و شارژی

دریل برقی همانند دریل شارژی در زمان استفاده هیچ‌گونه پیچیدگی خاصی ندارد. به آسانی کابل برق را به پریز وصل کنید و بدون توقف از آن استفاده کنید. در مقایسه دریل برقی و شارژی باید بگوییم که توان دریل شارژی با کم شدن شارژ باتری کاهش می‌یابد اما دریل برقی تا انتها یکنواخت کار می‌کند.

مورد بعدی که در مقایسه دریل برقی و شارژی مطرح می‌شود تفاوت وزن این دو دستگاه است. وزن دریل‌های برقی بسیار کمتر از دریل‌های شارژی است. زیرا دیگر باتری و منبع تغذیه روی دسته قرار نداشته و حذف شده‌اند. قیمت دریل برقی از شارژی تا 25 درصد کمتر و ارزان‌تر است.

اما نکته دیگری که در این مقایسه قرار می‌گیرد راحتی کار با دریل شارژی است. دیگر سیم‌های دست و پا گیر وجود نداشته و هر سطح دور از دسترس را می‌توانید با کمک آن سوراخ کنید.

انواع مختلف دریل شارژی و برقی

دریل پیچ‌گوشتی شارژی

این دریل در منزل از ابزارآلات همه‌کاره به حساب می‌آید. از کار‌های کوچک تا کار‌های بزرگ را این دستگاه به راحتی انجام می‌دهد. با این دستگاه هم می‌توانید سوراخکاری کرده و هم می‌توانید پیچ‌ها را باز و بسته کنید. این کار با تعویض مته دریل امکان پذیر است.

دریل پیچ‌گوشتی شارژی ضربه ای

این دریل مانند دریل پیچ‌گوشتی شارژی عمل می‌کند. تنها تفاوت آن ایجاد ضربه زدن و حالت چکشی آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا کار‌های بیشتری با این دستگاه انجام دهید. می‌توانید در سطوح سخت‌تر مانند بتن و یا چوب‌های سخت سوراخ ایجاد کنید. حالت چکشی قدرت مته را بالا می‌برد و سوراخ ایجاد می‌شود. این دریل به دریل چند کاره معروف است.

دریل بتن کن

از این دستگاه برای کار روی بتن استفاده می‌شود. علاوه بر چرخیدن مته حالت چکشی و ضربه‌ای نیز دارند. به همین دلیل در سطوح سخت راحت‌تر فرو می‌رود. اگر بخواهید درسطوح معمولی با ‌‌تراکم کم، سوراخ ایجاد کنید می‌توانید حالت چکشی و ضربه‌ای دریل را خاموش نمایید. معمولا از این دریل‌ها برای مصارف خانگی استفاده نمی‌شود. زیرا اندازه‌های آنها کمی ‌بزرگ است.

جهت آشنایی با ویژگی های دریل بتن کن و راهنمای خرید آن کلیک کنید.

دریل بتن کن ضربه ای

این دریل همانند دریل بتن کن شارژی است با این تفاوت که به صورت مداوم و مسلسل‌وار ضربات به بتن یا دیوار وارد می‌شود.

انواع مختلف دریل شارژی و برقی

دریل برقی

این دریل‌ها دارای سیم و کابل‌های بلند بوده و در زمان استفاده ممکن است جلوی کار را بگیرد و حادثه ایجاد کند. از این دریل‌ها با قدرت‌های متفاوت در بازار موجود است که برای سوراخکاری در انواع سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریل ستونی

از این دریل در کارگاه‌ها و کارخانجات استفاده می‌شود. نمی‌توانید دریل ستونی را تکان دهید و باید در جای ثابت قرار بگیرند. به همین دلیل قطعه حمل شده و بر روی دریل ثابت می‌شود.

جمع بندی

با مقایسه دریل برقی و شارژی در این مقاله، پی به معایب و مزایای این دو دریل بردیم. می‌توانید با توجه به مطالب گفته شده دریل مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید دریل برقی، با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از راهنمایی رایگان متخصصان فنی ما استفاده کنید. هر گونه ابزارآلات خانگی و صنعتی مانند دریل، دستگاه پخ و یا پرچ در سایت تخصصی ابزارآلات ایران کالا موجود می‌باشد. تمام ابزارآلات از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار هستند. منتظر شما در ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه