• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

بهترین مارک‌های پیچ گوشتی شارژی

  • 08 اسفند, 1400 ساعت 18:06
  • 817 بازدید

بهترین پیچ گوشتی شارژی، دریل، مته، آچار فرانسه و انبر قفلی را زمانی که می‌خواهید جعبه ابزار خانگی خود را کامل کنید خریداری می‌نمایید. از این میان پیچ گوشتی شارژی برای مشاغلی که با چوب سر و کار دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشاغلی مانند کابینت سازی، کمد سازی و نجاری برای آنکه کار‌ها راحت‌تر و بهتر انجام شوند نیاز به بهترین پیچ گوشتی شارژی دارند. در کار‌های خانه برای نصب قفسه‌ها و یا وصل کردن لباس‌ها حتما به یک پیچ گوشتی شارژی نیاز پیدا خواهید کرد.

در این مقاله سعی داریم با بهترین مارک‌های پیچ گوشتی شارژی و ویژگی‌های آنها آشنا شویم تا انتها همراه ما باشید.

کاربرد پیچ گوشتی شارژی

از بهترین پیچ گوشتی شارژی در چه مشاغلی استفاده می‌شود؟

اگر با چوب کار می‌کنید و وسایل چوبی می‌سازید بهترین ابزار برای وصل کردن چوب‌ها به یکدیگر پیچ و بست است. برای ساخت یک کشو، بهترین وسیله پیچ گوشتی شارژی است که قطعات را به یکدیگر محکم وصل می‌کند. از این دریل‌ها در ساختمان‌سازی، آسانسورسازی، نصب پرده منازل،در انبار‌ها و هر جایی که نیاز به پیچ کردن باشد استفاده می‌شود.

همچنین در صنعت مبلمان‌سازی برای مونتاژ کردن قطعات به پیچ گوشتی نیاز دارید. در ادامه تفاوت بین پیچ گوشتی شارژی و دریل‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

جهت آشنایی با کاربرد پیچ گوشتی شارژی و کاربرد آن کلیک کنید.

تفاوت دریل پیچ گوشتی با دریل معمولی در چیست؟

این دو مدل دریل خیلی شبیه به هم هستند و می‌توانید از دریل معمولی به عنوان پیچ گوشتی استفاده کرده و با یک دستگاه دو کار انجام دهید. اما در حالت کلی هر کدام از این دو دستگاه کارایی‌های متفاوتی دارند.

دریل معمولی

از دریل معمولی برای سوراخ کاری در چوب و دیوار‌ها استفاده می‌شود. با این دریل‌ها می‌توانید سطوح با سختی بالا مانند چوب درخت بلوط را سوراخ کنید. همچنین علاوه بر سوراخکاری می‌توانید پیچ‌ها را باز و بسته کنید. معمولا چندین سایز پیچ گوشتی بر روی سه نظام آنها متصل می‌شود. دریل معمولی کمی‌ بزرگتر و سنگین‌تر از بهترین پیچ گوشتی شارژی هستند. به همین دلیل اگر تنها می‌خواهید پیچ‌ها را باز و بسته کنید بهتر است از دریل پیچ گوشتی استفاده نمایید. زیرا صرفا برای این کار طراحی شده و کارایی بالاتری دارند.

جهت آشنایی با بهترین دریل های برقی رونیکس کلیک کنید.

پیچ گوشتی شارژی

دریل پیچ گوشتی

دینام به کار رفته در این دستگاه به دلیل آنکه کمی‌کوچک است تنها برای سفت کردن پیچ کارایی دارند. این دستگاه همانند دریل با چرخش محور و وارد آوردن فشار، پیچ‌ها را به داخل چوب هدایت می‌کند. تنها تفاوت دریل معمولی با دریل پیچ گوشتی در عملکرد آن است. دریل معمولی تنها با نیروی چرخشی کار می‌کند. اما دریل پیچ گوشتی علاوه بر نیروی چرخشی، نیروی ضربه‌ای نیز به همراه دارد.

نیروی ضربه‌ای باعث می‌شود پیچ‌ها مستقیم و بدون کج شدن و تاب برداشتن وارد چوب شده و محکم در جای خود قرار بگیرند. در بهترین پیچ گوشتی شارژی از پیچ گوشتی با سایز 2.5 تا 10 سانتیمتر استفاده می‌شود.

در حین خریدن بهترین پیچ گوشتی شارژی باید به چه نکاتی دقت نمایید؟

در زمان خرید انواع دریل و یا دریل پیچ گوشتی به عوامل زیادی باید دقت نمایید. یکی از مهمترین آنها قدرت دستگاه است. مدل‌های شارژی قدرت کمتری نسبت به سایر مدل‌ها داشته و بهتر است در پروژه‌های کوچک از آنها استفاده شود. اما برخی از دریل‌های پیچ گوشتی شارژی برای استفاده در کار‌های بزرگ و صنعتی مناسب نیز هستند. زیرا صرفا برای این کار طراحی شده‌اند.

برای خرید بهترین پیچ گوشتی شارژی باید به موارد زیر دقت کنید.

گشتاور

گشتاور، قدرت یک دریل را مشخص می‌کند. هر چه گشتاور بیشتر باشد قدرت نیز بالاتر رفته و عملکرد دریل بیشتر می‌شود. بهترین پیچ گوشتی شارژی با گشتاور 800 دور در دقیقه می‌تواند انتخاب مناسبی برای کار‌های کارگاهی باشد.

اگر نیاز به دریل برای کار‌های سنگین‌تر دارید، گشتاور 2000 دور در دقیقه برای شما مناسب است. با این دریل پیچ گوشتی می‌توانید پیچ‌های بزرگ در اسکلت خانه‌ها را محکم ببندید.

باتری

پیچ گوشتی‌های شارژی دارای باتری‌های 12، 18 و 20 ولت می‌باشند. هر چه ولتاژ باتری بالاتر باشد دستگاه قدرت بیشتری دارد. ظرفیت 20 ولت برای پیمانکار‌های حرفه‌ای بسیار مناسب و کارآمد است. برای کار‌های خانگی و سبک می‌توانید از بهترین پیچ گوشتی شارژی 12 ولت استفاده کنید.

سازندگان وسایل شارژی آنها را طوری طراحی می‌کنند که باتری‌ها قابل تعویض باشند. به همین دلیل از یک باتری می‌توانید در وسایل مختلف استفاده کنید. در واقع اگر باتری 12 ولت برای دریل شارژی داشتید می‌توانید از این باتری بر روی پیچ گوشتی شارژی 12 ولت خود نیز استفاده کنید.

ویژگی های مهم پیچ گوشتی شارژی

وزن

دریل پیچ گوشتی‌ها ابعاد و وزن کوچکتری نسبت به سایر دریل‌ها دارند. به همین دلیل می‌توانید طولانی مدت پیچ‌ها را محکم کنید بدون آنکه دست شما خسته شود. این دریل‌ها زمانی که می‌خواهید پیچ‌های سقف را ببیندید بسیار کاربردی هستند. زیرا وزن کمی‌ داشته و دستان شما خسته نمی‌شود. از طرفی اندازه کوچک این دریل‌ پیچ گوشتی باعث می‌شود نقاطی که دسترسی به آن کم است به راحتی دریل قرار گرفته و پیچ‌ها را محکم کنند.

برخی از انواع این پیچ گوشتی‌ها در جیب جای می‌گیرند. حمل و نقل دریل‌ها آسان بوده و دارای جعبه‌ها و کیف‌های مخصوص هستند.

لامپ پیچ گوشتی‌ها

برای آسانی کار و دید بهتر بر روی پیچ گوشتی‌ها چراغ‌هایی تعبیه شده است. بهتر است در زمان خرید به این لامپ دقت کنید. وجود آن می‌تواند کار را با کیفیت و تمرکز بالاتری پیش ببرد.

گارانتی

سعی کنید از ابزارآلاتی استفاده کنید که گارانتی پس از فروش داشته باشند. این کار باعث اطمینان بیشتر خریدار از جنس خریداری شده می‌شود. همچنین در صورت خرابی می‌توانید قطعه مورد نظر را تعویض نمایید.

قیمت

مارک و توانایی‌های هر دریلی روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. اگر برند خوب و با کیفیت انتخاب کنید کمی‌ قیمت آن نسبت به کار‌های مشابه بالاتر است. اما انواع بهترین پیچ گوشتی شارژی را می‌توانید با هر توان اقتصادی تهیه نمایید.

بهترین مارک پیچ گوشتی شارژی

اگر برای خرید پیچ گوشتی برقی و شارژی به بازار سر زده باشید با انواع مختلف پیچ گوشتی‌ها برخورد داشته‌اید. برای آنکه گیج نشوید ما از استادکاران با سابقه در مورد انواع مارک‌های معروف و مقاوم پرس و جو کرده‌ایم. همگی چند نوع از این دریل‌ها را معرفی کردند که از لحاظ قیمتی و کیفیت در میان ابزارآلات برقی حرف اول را می‌زنند. با هم با نام این برند‌ها آشنا می‌شویم.

ای‌اف‌پاورتولز

ایبن‌اشتاک

جپسون

بی‌دی‌اس

پروموتک

بهترین مارک پیچ گوشتی شارژی

انواع مختلف دریل

دریل‌ها با توجه به منبع تغذیه به دو دسته شارژی و برقی تقسیم می‌شوند.

دریل شارژی

دریل‌های شارژی با باتری کار کرده و معمولا دکمه‌ای برای کنترل سرعت دارند. این دریل‌ها به عنوان پیچ گوشتی شارژی نیز معروف هستند. محور گرداننده در دریل شارژی باعث تبدیل شدن آنها به پیچ گوشتی می‌شود. دریل‌های شارژی به راحتی قابل حمل هستند.

دریل سیمی

این مدل از دریل‌ها با برق کار می‌کنند. تنها نقطه ضعف دریل برقی طول کابل آن است که باید در نزدیکی پریز برق از آن استفاده شود.

جهت آشنایی با انواع دریل و مقایسه دریل برقی و شارژی کلیک کنید.

نکات مهم در استفاده از پیچ گوشتی شارژی

نکات مهم در استفاده از پیچ گوشتی شارژی

قبل از استفاده به دفترچه راهنما مراجعه کنید. حداکثر قطر پیچ گوشتی که باید داخل دستگاه قرار دهید داخل آن نوشته شده است. اگر از مته‌های بسیار بزرگ بر روی دستگاه استفاده کنید امکان خراب شدن و کوتاه شدن عمر دستگاه زیاد است.

با توجه به آنکه قیمت انواع پیچ گوشتی‌ها کمی ‌زیاد بوده بهتر است دستگاه‌هایی خریداری نمایید که داخل جعبه آن سری پیچ گوشتی وجود دارد.

پیچ گوشتی‌های شارژی معمولا استهلاک و خرابی کمی ‌دارند.

اگر در ارتفاع کار می‌کنید پیچ گوشتی شارژی برای شما مناسب است. زیرا وزن و حجم کمی‌ داشته و به دستان شما آسیب وارد نمی‌کند.

هرگز بهترین پیچ گوشتی شارژی را داخل آب یا روغن قرار ندهید. زیرا از منافذ آن مایعات به داخل موتور راه پیدا می‌کنند.

جمع بندی

ویژگی‌های بهترین پیچ گوشتی شارژی را در این مقاله با هم بررسی کردیم. همچنین با انواع مارک‌های معتبر این پیچ گوشتی آشنا شدیم. قبل از خرید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از مشاوره‌های رایگان متخصصین ما بهره مند شوید. تمام ابزارآلات صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی با بهترین کیفیت در سایت تخصصی ابزارآلات ایران کالا موجود می‌باشد. منتظر شما در ایران کالا هستیم.

مطالب مشابه