• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

طرز کار و کاربرد سنباده لرزان

  • 18 آذر, 1400 ساعت 12:08
  • 1056 بازدید

طرز کار سنباده لرزان بسیار آسان است و زمان کار را کاهش می‌دهد. سنباده‌کاری چوب می‌تواند یک کار خسته کننده و وقت‌گیر برای تمام افراد حتی افراد حرفه‌ای باشد. اما اگر می‌خواهید در پروژه‌های نجاری نتیجه خوبی به دست بیاورید باید زمان بیشتری را برای سمباده‌کاری چوب بگذارید. خوشبختانه، ابزارهای برقی عالی در دسترس هستند تا کارهای سنباده‌کاری شما را سریع، آسان و زیباتر انجام دهند. در این مقاله از سایت ایران کالا تولز خواهیم دید سنباده لرزان چیست و چه استفاده‌هایی دارد. تا انتها همراه ما باشید.

برای آشنا شدن با  پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت، کلیک کنید.

سنباده لرزان چیست

سنباده لرزان چیست؟

سنباده لرزان ابزاری برقی است که برای صاف کردن سطوح از طریق سایش با کاغذ سنباده کار می‌کند. سنباده‌های لرزان جایی برای چسباندن کاغذ سنباده، مکانیزمی برای حرکت سریع و دسته‌‌ای برای ثابت نگه داشتن دستگاه دارند. سنباده‌های نجاری معمولاً با برق و بعضی از مدل‌های آنها با هوای فشرده کار می‌کنند. انواع مختلفی از سنباده‌ها برای اهداف مختلف وجود دارد. ابزارهای برقی چند منظوره و دریل‌های برقی ممکن است دارای لوازم جانبی برای نصب سنباده باشند.

طرز کار سنباده لرزان

طرز کار سنباده لرزان چگونه است؟

سنباده‌های لرزان معمولا با برق کار می‌کنند. پس از آنکه دستگاه روشن شد کاغذ سنباده به سرعت حرکت خواهد کرد. در ابتدا شاید نگران آسیب دیدن دستان خود باشید. اما در واقعیت این اتفاق نخواهد افتاد و کاغذ سنباده به دستان شما آسیبی نمی‌رساند. سنباده را روی سطح مورد نظر گذاشته و دست خود را تکان دهید تا سنباده با تمام قسمت‌های چوب در تماس باشد. از این مرحله به بعد تبحر شما در کشیدن سنباده آغاز می‌شود.

در چه مواقعی از سنباده چوب استفاده می‌شود؟

چوبکاران و افرادی که با سازه‌های چوبی سر‌و‌کار دارند می‌دانند چه زمانی باید با دست سنباده بزنند. معمولاً برای کارهای کوچک و ظریف کاری‌ها که امکان دارد در آن سنباده‌های برقی به لبه‌های تیز و ظریف آسیب رسانده یا آن‌ها را خراب کنند، از سنباده دستی استفاده می‌شود. کاربرد سنباده لرزان برای سنباده‌کاری‌های بزرگ است. وقتی صحبت از کارایی به میان می‌آید، طرز کار سنباده لرزان اهمیت زیادی پیدا می‌کند و سنباده‌ها به ابزارهای قدرتمندی تبدیل می‌شوند.

کاربرد سنباده لرزان

کاربرد سنباده لرزان در چه صنایعی است؟

در بسیاری از مواقع، هیچ چیز به اندازه یک سنباده برقی کارآمد نیست. سنباده زدن با دست تنها زمانی خوب است که به‌ هیچ‌ عنوان نتوانیم از سنباده لرزان استفاده کنیم. در ادامه کارهایی که در آن کاربرد سنباده لرزان یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر است را با هم می‌خوانیم.

طرز کار سنباده لرزان در ساخت مبلمان

مهم نیست که شما برای سرگرمی مبلمان می‌سازید و یا صنعتگر حرفه‌‌ای هستید، هر سازنده مبلمان به مجموعه‌‌ای از سنباده‌های برقی نیاز دارد. نمی‌توانیم بگوییم کدام طرز کار سنباده لرزان برای کار مبلمان مناسب است زیرا سنباده‌ها کاربردهای بسیار متفاوتی دارد. امکان‌ دارد به تمام انواع سنباده‌ها نیاز پیدا کنید.

کاربرد سنباده لرزان در کابینت سازی

بین مبل‌سازی و کابینت‌سازی تفاوت وجود دارد. مبلمان شامل بسیاری از قطعات جدا از هم است، در حالی که کابینت‌ها معمولاً دارای اجزای داخلی و به ‌هم‌پیوسته هستند. با ‌‌این‌حال، تفاوت کمی بین نیاز به انواع سنباده‌ها وجود دارد و شما احتمالاً از سنباده‌های تسمه‌ای و سنباده‌های ورقی استفاده خواهید کرد.

ساخت اسباب‌بازی و استفاده از سنباده ارزان

 اگر شما از صنعتگرانی هستید که اسباب‌بازی‌های کودکان را می‌سازند، سنباده‌های برقی کار شما را بسیار آسان‌تر می‌کنند. کارهای ظریف مانند ساخت اسباب بازی به ابزارهای منحصر به فردی مانند سنباده دیسکی نیاز دارند.

برای آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات در منزل، کلیک کنید.

خرید سنباده لرزان

در خرید سنباده لرزان به چه مواردی باید توجه کرد؟

طرز کار سنباده لرزان به شکلی است که کار شما آسان می‌شود. سنباده‌های برقی کار شما را ایمن‌تر و لذت بخش‌تر می‌کنند. این ابزارهای مهندسی شده تفکر زیادی در پشت خود دارند و حاصل سالها تجربه چوبکاران و طراحان محصول هستند. در اینجا برخی از ویژگی هایی که باید هنگام خرید یک سنباده برقی یا شارژی به آن توجه کنید، آورده شده است.

دستگیره‌های دستی

نگه داشتن سنباده برقی در دست به شکلی ایمن و قابل کنترل بسیار مهم است. سنباده‌های قدرتمند دارای ارتعاشات سنگین هستند. سنباده‌های کوچک نیز به کنترل دقیقی نیاز دارند تا از آسیب دیدن قسمت‌های ریز چوب جلوگیری شود. ضروری ترین جزء سنباده که در زمان خرید باید به آن توجه کرد دستگیره‌های آن است. دستگیره‌های نرم، نگه داشتن و کنترل سنباده را بسیار آسان‌تر می‌کند.

جمع آوری گرد و غبار

ایجاد گرد و غبار هنگام سنباده کاری چیز عجیبی نیست. اما راهی برای بلند نشدن گرد و غبار، جلوگیری از تنس ذرات معلق در هوا و جارو کردن گرد و غبار وجود دارد. بسیاری از سنباده‌های برقی کیسه‌های غبارگیر داخلی دارند. برخی از آنها نیز با جاروبرقی‌های مغازه یا سیستم‌های جمع آوری گرد و غبار خارجی سازگار هستند.

سرعت

سرعت متغیر در طرز کار سنباده لرزان بسیار اهمیت دارد. تنظیم سرعت به شما این امکان را می‌دهند که برای مراحل اولیه کار با سرعت‌های آهسته کار کنید یا برای پولیش از سرعت‌های بالا و ثابت بهره‌مند شوید. برخی از سنباده‌ها دارای دکمه برای کنترل هستند که می‌توانید هنگام سنباده زدن سرعت را تنظیم کنید. برخی دیگر سوئیچ‌های انتخابی دارند که درجه را از 1 تا 9 می‌توانید تنظیم کنید.

دکمه قفل

دکمه قفل طرز کار سنباده لرزان را آسان می‌کند. این ویژگی مفید به شما این امکان را می‌دهد که سنباده خود را در حرکت قفل کنید تا بتوانید دست‌های خود را رها کنید. همچنین می‌توانید ماشه را در زمان کار کردن با سنباده قفل کنید و در حالی که کار خود را به تسمه سنباده، دیسک یا پد می‌دهید، دستان را آزاد کنید.

جمع بندی

طرز کار سنباده لرزان و کاربرد آن را در این مقاله با هم بررسی کردیم. اگر با چوب سر و کار دارید برای آنکه وقت خود را هدر ندهید تهیه یک سنباده لرزان برقی برای شما بسیار مفید است. شما می‌توانید در سایت ایران کالا تولز، انواع سنباده لرزان را مشاهده و برای خرید می‌توانید با شماره‌‌های موجود در سایت تماس گرفته و از راهنمایی‌‌های مشاوران ما برخوردار شوید. همچنین مشاوران ما شما را راهنمایی کرده تا بهترین ابزارآلات را با مناسب ترین کیفیت خریداری کنید.

مطالب مشابه