• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

نگهداری و کار با دریل برقی

  • 30 آذر, 1400 ساعت 17:39
  • 936 بازدید

کار با دریل برقی را اگر به درستی انجام دهید، تا سال‌ها دریل به طور کامل و بدون خرابی به‌کار خود ادامه خواهد داد. نگهداری دریل برقی اگر نادرست باشد می‌تواند از نظر زمانی و مالی به شما آسیب‌های قابل توجهی وارد کند. زیرا مانع پیشرفت کار شده و شما را مجبور می‌کند تا هزینه اضافی برای تعمیر یا خرید دریل متقبل شوید. در این مقاله برای نگهداری دریل برقی، نکاتی را بیان می‌کنیم. تا انتها با ما باشید.

کار با دریل برقی

چرا باید کار با دریل برقی را یاد بگیریم؟

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری تجهیزات می‌شود، کارگران با تجربه یک قانون ناگفته دارند: مراقب ابزار خود باشید، آنها نیز روزی از شما مراقبت خواهند ‌کرد. این در واقع به معنای این است که از ابزارآلات خود به درستی استفاده کنید، روزی آنها به شما کمک می‌کنند و کار شما را راه می‌اندازند.

دریل‌ها ابزاری ضروری در هر خانه ای هستند. بنابراین، اگر دریل دارید، یا قصد دارید به‌زودی یکی از آنها را بخرید، مهم است که یاد بگیرید چگونه به درستی از آن نگهداری کنید.

از این گذشته، آزاردهنده نیست وقتی مشتاقانه شروع به کار روی پروژه‌ای می‌کنید، ناگهان متوجه شوید دریل شما خراب است و کار نمی‌کند؟

شاید باتری زودتر از حد انتظار از بین برود، یا دریل به طور غیرمنتظره‌ای به کلی از کار بیفتد. نگهداری ضعیف ابزارهای برقی نه تنها می‌تواند بر کارایی آنها تأثیر بگذارد، بلکه گارانتی آن‌ها را نیز از بین می‌برد.

برای خرید یک محصول مناسب و مطابق با کارتان مقاله راهنمای خرید دریل برقی را بخوانید.

برای نگهداری دریل برقی باید چند سوال برایتان مطرح باشد و به آنها پاسخ دهید. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

نگهداری از دریل برقی

دریل خود را کجا بگذارم؟

خواه شما فردی فنی و علاقه‌مند به انجام کارهای سوراخکاری باشید یا کسی که هر چند وقت یکبار دریل به ‌دست می‌گیرد، تا زمانی که یک دریل برای خود دارید، ضروری است که بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید.

دریل را در جعبه نگهداری کنید

شما نباید پس از کار با دریل برقی آن را روی میز کار رها کنید یا بعد از اتمام کار آن را در گوشه‌ای در جعبه ابزار خود قرار دهید. این می‌تواند باعث جمع شدن گرد و غبار و زباله در شکاف‌های کوچک دریل، به خصوص در نزدیکی مته شود.

اکثر دریل‌های برقی دارای یک جعبه نگهداری از جنس پلاستیک سخت یا هر ماده مشابه دیگری هستند. شما همیشه باید دریل را پس از اتمام روز در جعبه خود قرار دهید.

جعبه، دریل را عاری از ذرات گرد و غبار نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که هر زمان که نیاز به کار با دریل برقی داشتید در شرایط مطلوب قرار گرفته است. نگذاشتن دریل در جعبه نگهداری، آن را در معرض عناصری قرار می‌دهد که می‌تواند منجر به تشکیل زنگ شود. این به نوبه خود می‌تواند چاک و سایر قطعات متحرک از جمله خود موتور را مسدود کند.

اگر دریل برقی شما جعبه نگهداری نداشت، می‌توانید به راحتی از فروشگاه ابزارآلات خریداری کنید یا به سادگی یکی از آن‌ها را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

برای آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت، کلیک کنید.

دریل را در یک مکان خشک نگه دارید

فهمیدن اینکه آب و برق با هم خوب نیستند نیازی به نابغه بودن ندارد. دریل‌های بی‌سیم با برق تامین شده از باتری کار می‌کنند. بنابراین می‌دانیم که این ابزار برقی باید دور از آب باشد.

ممکن است با برخی ادعا‌ها مانند ضد آب کردن دریل برای استفاده در زیر باران و برف مواجه شوید. اما به خاطر داشته باشید که در نهایت، اینها فقط ادعا هستند و ممکن است لزوما کار نکنند. پس اگر دریل شارژی دارید باز هم باید از آن در برابر آب و رطوبت محافظت کنید.

بعلاوه، اگر در زمان نگهداری دریل برقی آن را بشکنید یا از آن در شرایط مرطوب استفاده کنید، احتمالاً گارانتی دریل باطل خواهد شد.

با این حال، وقتی می‌گوییم دریل‌های بی سیم با آب سازگار نیستند، منظور ما فقط منابعی مانند باران و برف نیست. شما باید مراقب رطوبت هوا نیز باشید!

دریل را دور از گرما نگه دارید

برای نگهداری دریل برقی حتی زمانی که در جعبه‌های ضخیم و مقاوم در برابر آب و هوا نگهداری می‌شوند، نباید گرما ببینند. گرما باعث آسیب به باتری و همچنین افزایش خطر انفجار شود.

بنابراین از قرار دادن دریل در فضای باز و نگهداری آن در هر جای دیگری که نور مستقیم خورشید وجود دارد، اجتناب کنید. به همین ترتیب، هنگام نگهداری ابزار خود در زیرزمین یا انباری، باید به سیستم گرمایش و خطوط لوله کشی توجه کنید.

دریل خود را روی زمین نگذارید

اگر در فضای باز سوراخکاری می‌کنید و نیاز است دریل را برای مدتی روی زمین بگذارید، سعی کنید آن را در سطحی بالاتر از زمین نگه دارید. اگر آن را مستقیماً روی زمین بگذارید، ممکن است خاک، زباله، بریده‌های چوب و چمن در دریل گیر کنند.

می‌توانید همراه خود تکه‌ای پلاستیک داشته باشید. آن را روی زمین پهن کرده و پس از کار با دریل برقی آن را روی پلاستیک قرار دهید تا خاک و زباله وارد دریل نشود.

به علاوه، اگر احتمال بارندگی وجود دارد و ممکن است نتوانید همه ابزار خود را به موقع جمع آوری کنید، همراه داشتن یک برزنت برای پروژه‌هایی که در فضای باز انجام می‌شوند می‌تواند کمک کننده باشد.

نحوه نگهداری مراقبت از دریل

چگونه دریل شارژی را در آب و هوای سرد نگه داری کنیم؟

دمای پایین می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد زیرا سرعت تخلیه را حتی زمانی که باتری بیکار است افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر دمای منطقه شما در فصل زمستان به زیر نقطه انجماد می‌رسد، توصیه می‌کنیم دریل خود را در مکانی نگهداری کنید که بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که دریل سیمی و بدون سیم خود را در کنار بخاری نگه دارید. فقط آن را در جایی نگه دارید که به اندازه کافی گرم باشد.

چگونه دریل شارژی خود را تمیز کنیم؟

اگر می‌خواهید دریلی سالم با طول عمر بالا داشته باشید از تمیز کردن آن غافل نشوید. برای اطمینان از اینکه دریل شارژی شما به درستی کار می‌کند، فراموش نکنید که پس از هر بار استفاده، قبل از آنکه آن را درون جعبه بگذارید حتما آن را پاک کنید.

تمیز کردن برای نگهداری دریل برقی کار سخت و پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است با فوم، برس و یا پارچه دریل را پاک کنیم. این کار باعث حذف خاک و براده‌های مواد و سایر ذرات قابل مشاهده از پوشش بیرونی می‌شود.

اکنون که روش صحیح نگهداری دریل برقی و روش مناسب برای تمیز کردن آن را می‌دانید، اجازه دهید نگاهی به سایر نکات کار با دریل برقی و نگهداری از آن بیاندازیم.

برای آشنایی با دیگر ابزارآلات، مقاله پرکاربردترین ابزارآلات خانگی را بخوانید.

سایر نکات نگه داری دریل برقی

نکات زیر عمر ابزار شما را طولانی تر می‌کند. در این حالت بیشترین استفاده را از هرینه‌ای که برای دریل کرده‌اید می‌کنید.

مطمئن شوید که از دریل مناسب برای پروژه خود استفاده می‌کنید. استفاده از سایز نامناسب نه تنها کار شما را خراب می‌کند بلکه به اجزای داخلی دریل نیز آسیب می‌رساند.

همیشه از مته‌های تیز و مقاوم مانند مته گرد بر استفاده کنید. مته‌های کند کار را سخت تر می‌کنند زیرا باید فشار بیشتری به ابزار وارد کنید. بدتر از آن، نیروی بیش از حد می‌تواند منجر به شکستن قسمت‌های خاصی از دریل مانند مفصلی که در آن مته به چاک متصل است شود.

اگر مته‌های شما با استفاده مداوم بی‌حرکت و کند شده‌اند و خرید قطعات جدید  امکان‌پذیر نیست، خودتان آن‌ها را تیز کنید. ابزار و مواد ویژه‌ای در بازار موجود است که به شما این امکان را می‌دهد قطعات خرد شده و کند را به قطعات نوک تیز تبدیل کنید.

هنگام کار بر روی پروژه‌های بزرگ‌تری که برای مدت طولانی نیاز به حفاری و سوراخکاری دارند، به یاد داشته باشید که استراحت کنید، حتی اگر نیازی به آن ندارید. این نه تنها برای سلامتی شما، بلکه برای نگهداری دریل برقی شما نیز توصیه می‌شود.

اجازه ندهید در زمان کار با دریل برقی، دستگاه بیش از حد گرم شود. این امر به ویژه در هنگام سوراخ کردن اجسام بسیار سخت مانند فونداسیون بتنی، آجر و سنگ تراشی اتفاق می‌افتد.

استفاده از دریل برقی

جمع بندی

نگه داری دریل برقی کار سختی نیست. با انجام کارهایی که در این مقاله به آن اشاره شد دستگاهی با طول عمر بالا و سالم خواهید داشت. اگر قصد خرید دریل خانگی و یا هر ابزارآلات دیگری را دارید بهتر است با شماره‌های موجود در سایت ایران کالا تماس بگیرید. مشاوران فنی و حرفه ای ما شما را راهنمایی خواهند‌کرد. همچنین می‌توانید ابزارآلات مورد نیاز خود را از سایت ما با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید. منتظر شما هستیم.

مطالب مشابه