• شماره های تماس : 02166751412و 09352541705 و 02166715040

پرکاربرد‌ترین ابزارآلات در منزل

  • 02 آذر, 1400 ساعت 17:14
  • 569 بازدید

ابزار کاربردی در منزل به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید کارهای مربوط به تعمیرات در منزل را انجام دهید. در هر کجا که زندگی می کنید، چه یک آپارتمان کوچک باشد یا یک خانه بزرگ با مشکلاتی رو به رو خواهید شد که نیاز به ابزارآلات خانگی دارید.

ممکن است به سادگی آویزان کردن یک قاب، محکم کردن شیر آب و یا حتی تعمیر پایه‌های میز تلویزیون باشد که تصمیم بگیرید خودتان آنها را انجام دهید. در هر صورت، اگر چند ابزار مفید در خانه داشته باشید، در هنگام وقوع مشکلات احتمالی از خود تشکر خواهید کرد که این ابزارآلات خانگی را از قبل خریداری کرده‌اید. به همین دلیل امروز، لیست ابزارهایی که باید در خانه وجود داشته باشد را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا دفعه بعد که یک لامپ شکست یا شیر آب چکه کرد مجبور نباشید برای تعمیر آن از شخص دیگری کمک بگیرید و بابت آن، پول پرداخت کنید.

در مقاله پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت با ابزارهای دیگر این حوزه را معرفی کردیم.

چند ابزار کاربردی در منزل

اگر به تازگی خانه خریده‌اید یا خانه خود را عوض کرده‌اید، این لیست برای شما بسیار مفید خواهد بود تا برای شرایط اضطراری آماده شوید. اگرچه ممکن است همه این تعداد ابزار کاربردی در منزل را نداشته باشند، اما باید بدانید چه چیزهایی لازم هستند.

پیچ گوشتی از ابزار آلات خانگی

بیایید با موارد بسیار ابتدایی و ساده شروع کنیم. پیچ گوشتی یکی از ابزار کاربردی در منزل  به حساب می‌آید. شل شدن پیچ‌ها در هر خانه‌ای رایج است، چه روی یک کنترل از راه دور کوچک تلویزیون شما باشد چه در‌های کابینت و چه پایه‌های صندلی در هر صورت به این وسیله زیاد احتیاج پیدا خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم از پیچ گوشتی‌های برقی یا دو سر استفاده کنید تا  سر دوسو و چهارسو را با هم داشته باشید.

پیچ گوشتی

دریل

یکی از ابزار آلات خانگی مهم دریل است. اگر می‌خواهید قفسه‌ای را روی دیوار نصب کنید یا آینه، قاب و یا حتی فقط یک چوب لباسی را آویزان کنید حتما به دریل برقی احتیاج پیدا می‌کنید. دریل‌ها نوع شارژی نیز دارند که کار کردن با آن کمی ساده‌تر بوده و دیگر نیاز نیست در زمان استفاده به دنبال پریز برق بگردید.

دریل

نرده بان

پس از صحبت در مورد پیچ گوشتی و دریل، فقط می‌توان به یک نردبان برای رسیدن به مکان‌های بالاتر اشاره کرد. نردبان قطعا یکی از وسایلی است که باید در خانه داشته باشید. قسمت هایی وجود دارد که می‌توانید با صندلی یا چهارپایه به آن برسید اما با یک نردبان پله‌ای بسیار ایمن‌تر و راحت‌تر می توانید این کار را انجام دهید. می‌توانید از نربان‌های تاشو استفاده کنید و به راحتی آن را در گوشه‌ای از منزل نگهداری کنید.

نردبان

ست آچار الن

یکی دیگر از ابزار کاربردی در منزل، آچار الن است. اگر وسیله‌ای خریداری کرده‌اید که نیاز است خودتان آن را سرهم کنید مانند مبلمان‌های برند IKEA حتما به آچار الن نیاز خواهید داشت. آچار الن کلیدی 6 گوش است که برای پیچ ها با سوکت 6 ضلعی استفاده می‌شود. از این ابزار L شکل به راحتی می‌توان استفاده و نگهداری کرد.

سایزهای مختلف میخ

یکی دیگر از ابزار کاربردی در منزل که بسیار ساده و ارزان هستند میخ است. همه چیزهایی که روی دیوار زده می‌شوند به دریل و پیچ نیاز ندارند. برخی از آن‌ها فقط به میخ‌های مناسب می‌خواهند که به دیوار کوبیده شوند. همچنین زمانی که شک دارید و نمی‌خواهید سوراخ دائمی با دریل در دیوار ایجاد کنید از میخ باید استفاده کنید. در آویزان کردن قاب عکس سبک، وسایل آویز برای پارچه و پلاستیک، یا آویزان کردن قطعات تزئینی، میخ با سایز های مختلف به کمک شما می‌آید.

انواع مختلف میخ

چکش

فراموش نکنید که برای ثابت کردن میخ روی دیوار به چکش نیاز دارید. چکش یکی دیگر ابزارآلات خانگی اساسی و در عین حال مهمی است که باید در خانه داشته باشید و نمی‌توانیم از آن صرف نظر کنیم. مطمئن شوید که چکشی را خریداری می‌کنید که در انتهای دیگرشان پنجه یا میخ کش دارند تا مجبور نباشید به دنبال ابزار دیگری برای بیرون کشیدن میخ‌ها بگردید.

چکش

تیغ

تیغ یکی از ابزارآلات خانگی و مورد علاقه افراد است. تیغ مانند چاقو و قیچی همیشه باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. برای بریدن سیم، مقوا و یا حتی قطعات چوبی نازک استفاده از تیغ گزینه مناسبی است. همچنین باید از تیغ‌هایی استفاده کنید که ایمن و البته بسیار مقاوم و تیز باشد.

آچار فرانسه

در ردیف بعدی ابزارهای ضروری برای منزل آچار فرانسه قرار دارد. اگر در آشپزخانه و حمام یا به طور کلی تمام لوله‌ها و شیرآلات، نیاز به تعمیر داشتید آچار فرانسه به کمک شما می‌آید. می‌توانید با آچار فرانسه مهره شل شده را سفت و نشت و غیره را متوقف کنید. آچار فرانسه دارای پیچ قابل تنظیم است به همین دلیل کاربردهای متفاوتی دارد.

آچار فرانسه

متر

زمانی که نیاز به اندازه‌گیری پنجره‌ها برای پرده و یا اندازه گیری کف برای فرش داشته باشید به متر نیاز دارید. مترهای بزرگ معمولا داخل یک بسته کوچک جمع می‌شوند. متر نواری یک آیتم مفید است که باید در لیست ما از پرکاربردترین ابزار کاربردی در منزل قرار بگیرد. مترها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آن متر لیزری به شمار می‌آید.

متر

چراغ قوه

آخرین مورد از لیست، اما نه کم اهمیت ترین آنها چراغ قوه است. ممکن است بخواهید چراغ قوه را در لیست ابزارهای برقی خود داشته باشید. اگر لازم است داخل کانال‌های هوا و لوله‌ها را بررسی کنید یا حتی به دلایلی برق قطع شده است، چراغ قوه اضطراری می‌تواند بسیار مفید باشد.

جمع بندی

ابزار کاربردی در منزل علاوه بر موارد گفته شده در این مقاله می‌تواند چیزهای دیگری مانند انبردست، سیم چین، فاز متر، انبر کلاغی و منگنه نیز باشد. ابزار آلات خانگی مواردی هستند که اگر امروز آن‌ها را تهیه کنیم در آینده که به آن احتیاج خواهیم داشت می‌تواند کمک کننده باشد.

شما می‌توانید برای گرفتن اطلاعات بیشتر و خرید ابزارآلات با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. مشاوران ما در هر ساعتی از شبانه روز شما را راهنمایی خواهند کرد. منتظر شما هستیم.

مطالب مشابه